Peugeot Partner: banden onder een partner

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi

ik zou graag andere banden onder mijn partner willen zetten maar ik ben aan het twijfelen gezet en nu weet ik het niet meer omdat ik er geen ervaring mee heb..
ik wilde graag banden van de maten 185/65/15 onder mijn wagen zetten nu zeg iedereen dat het niet kan maar hier op de dijk staat een partner met de zelfde maat is er een kenner cq iemand die voor dat zelfde probleem heeft gestaan die mij er van overtuigen dat het geen probleem is mvg lennie

lennie-r

Geplaatst door lennie-r (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Wat is de maat die er nu onderzit dan?

lennie-r (0), 9 jaar geleden

de maat die er nu onder zit is 175/65/14 maar ik wil graag het wiel kast wat vullen :)

voyager (0), 9 jaar geleden

De gewenste bandenmaat past op zich onder de auto. Wel krijg je te maken met een groot afwijking met km teller. Advies is max 2.5 %. bij jou zou het zelfs 6.6% worden. Krijg je door grotere banden een "langzaam" draaiende km teller met lagere snelheid en een lagere km stand. Dus ben je als je je aan de snelheid wilt houden constant aan het rekenen hoe hard je rijdt om de boetes niet op te lopen. Niet echt veilig!

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Die 185/65/15 banden passen niet op je huidige wielen. De banden zijn 15 inch en je velgen 14 inch. Verder neemt de diameter teveel toe ten opzichte van het origineel, dus het gaat ook op nieuwe velgen niet passen.

lennie-r (0), 9 jaar geleden

oke bedankt dan ga ik er maar niet aan beginnen dus gaan we gewoon door rijden op deze banden rijd verder goed hoor het was gewoon anders wanneer de wiel kasten iets gevulder waren maar zoals er aal gezegd werd heb ik er weer iets bij om op te letten dan maar liever niet het is al zo in het verkeer dat je bijna niet of geen tijd meer over heb.

maar de mensen die gereageerd hebben bedankt voor uw antwoord en zo kom je toch van je twijfels af..
fijne dag nog en bedankt......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum