Toyota Carina E 1998: ABS lampje gaat steeds branden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 17 FAE

ABS lampje blijft branden. garage heeft na uitlezen aangegeven dat linksvoor snelheidssensor defect is.
deze heb ik uitgebouwd en doorgemeten (oneindige weerstand) tweede hands gekocht en gemeten 1,58 K ohm.
na inbouwen enige tijd goed maar probleem blijft terug komen.
volgens garage ergens een slechte verbinding,in bedrading.
als ik auto een paar maal opnieuw op contact zet blijft het ABS lampje uit,zou volgens garage slecht contact in relais kunnen zijn.
ik heb vraagbaak van avensis geraadpleegd,maar aansluitingen in mijn diagnose stekker komen hiermee niet overeen.
wie kan mij aan de juiste info van carina diagnose stekker bezorgen en de info om ABS codes uit te lezen.
ik voeg een foto van de bij aanwezige diagnose stekker bij.

Gr Alex

carina18

Geplaatst door carina18 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 9 jaar geleden

en heb je deze 2e handse weer eens op nieuw doorgemeten,dat gaat heel gemakkelijk je steekt de pennetjes van de ohmmeter in de stekker van de losgetrokken sensor dan aan je wiel draaien dan moet de waarden schommelen

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo Robby,
de de weerstands waarde varieerd bij het draaien aan het wiel, maar kun je mij vertellen hoe ik de storingscode uit kan lezen.
ik vind alleen de diagnose stekker in motorruimte zoals afgebeeld op foto.

gr Alex.

anoniem-1573996169 (0), 9 jaar geleden

de diagnose aansluiting zit onder je motorkap linksvoor richting veerpoot ergens

voyager (0), 9 jaar geleden

Contacte. Tc en E1 doorverbinden, contact aanzetten en knipperingen tellen. Codes zijn tweeciferig. Code hier posten

E1 is rechts onder in bovenste 9. Tc is midden in onderste 9 gezien vanuit positie Voor de auto staand.

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,
Ik ben blij met jullie informatie, alleen wordt ik in twijfel gebracht
in de duidelijke met documentatie voorziene info moet ik E1 met TE1 doorverbinden
terwijl het volgende bericht aangeeft TC met E1 door te verbinden.
kan er iets onherstelbaar gebeuren bij een van beide oplossingen.

Gr Alex.

voyager (0), 9 jaar geleden

Het zal dan eerste optie worden.

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

ik ga komende vrijdag de ABS uitlezen volgens het door Robby aangedragen
schema.
ik houd jullie op de hoogte.
Gr Alex.

WICKY28 (0) PRO, 9 jaar geleden

Het moet inderdaad Tc en E1 zijn, E1 en Te1 is voor motorstoringen.

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

ik heb de code uitgelezen, en deze is 35.
ik deze uit kunnen lezen door Tc met E1 door te verbinden Te1 met Tc
is inderdaad voor motorstoringen.
kunnen jullie mij vertellen wat de betekenis van code 35 is.

gr Alex.

voyager (0), 9 jaar geleden

Volgens het Kluwer boekje zou het om Onderbreking in snelheidssensor LV of RA. oorzaak G, H, I!
Oorzaak G Snelheidssensor.
H Rotor
I Bedradingenstekker snelheidssensor

voyager (0), 9 jaar geleden

weerstand van snelheidssensor voor zou ergens tussen 0.92 en 1.22 kilo-ohm moeten zitten. Achter sensror 1.05-1.45 kilo-ohm.

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

kan iemand mij vertellen waar ik de stekkers van de sensoren achter bij de
toyota carina 1.8 stationwagon kan vinden.
de voorste had ik al gevonden onder de binnenkap van voorspatbord.
alvast weer bedankt.

Gr Alex.

voyager (0), 9 jaar geleden

mogelijk onder de achterbank. Het staat in het boek tenminste

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,

volgens gekregen autovraagbaak toyota avensis 1998-2000 is code 35 een onderbreking in de snelheidssensor
rechtsvoor.
bij het ohms doormeten bleek deze sensor >20 Meg ohm te zijn.
ik ga deze ook uitwisselen en houd jullie op de hoogte.

Gr Alex.

carina18 (0), 9 jaar geleden

Hallo,
eindelijk sensor rechtsvoor ontvangen, bij demotage oude sensor bout van sensor afgebroken
dus wat extra werk.
Nieuwe sensor eerst gemeten en deze heeft een waarde van 1,6 K ohm dus komt overeen met eerder
geplaatste sensor linksvoor.
Na montage gaat ABS lamje na ongev. 3sec uit ,en zijn er geen storingscode's meer aanwezig.
ik voeg een foto van de storingscode bij, zodat wellicht andere carina bezitters er hun voordeel mee
kunnen doen.
iedereen hartelijk dank voor de aangeleverde suggesties en raad.
Gr Alex.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.