Peugeot 306: Moeilijk aanslaan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: TD

Mijn 306 TD slaat moeilijk aan, ik moet lang doorstarten en uiteindelijk loopt hij eerst stotterend met veel lichtgrijze rook en loopt daarna prima, ook stationair.
Het is alsof hij niet goed voorgloeid maar heb nieuwe gloeibougies (ook getest) en een ander voorgloeirelais, maakt allemaal niets uit, ook gekeken of de gloeibougies stroom krijgen. Ook heb ik een anti retourklep op de dieselslang gezet net voordat deze het filter in gaat, maakt ook niets uit.
Het gekke is dat hij na 5x voorgloeien iets minder beroerd start dan bij 1x.
Iemand nog n suggestie? Bv. Vriendelijk dank.

boerBon

Geplaatst door boerBon (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

françois snoai (0), 9 jaar geleden

hé ik heb een camper j5 en had ook dat probleem het was pomp die afloopt heb een doorzichtige brandstofslang tussen filter en pomp gezet en dan zag ik na een tijd stil staan en dan starten dat er een lucht bel mee kwam en dan moet je toch lang starten tot hij goed aanslaat wand de lucht bel moet er door .
nu heb ik het zo opgelost halfweg de slang een aftapkraantje gezet en voor ik start pomp ik de diesel op tot ik druk heb en dan met een potje onder het kraantje en lucht er af en start zonder probleem.

boerBon (0), 9 jaar geleden

Dag Francois,
Ja aan lucht heb ik ook gedacht en heb ontlucht.
Ook bleken de rubber ringetjes in de brandstofpomp versleten te zijn waardoor ie iets lekte en dacht dat ie daardoor ook lucht aanzoog.
Na vervanging bleef echter t startprobleem.
Bij jou (en misschien ook bij mij) komt blijkbaar steeds opnieuw lucht in t systeem, dan lijkt me niet in orde, ooit goed gechekt op diesellekkage?
Vr.gr.
Tim

françois snoai (0), 9 jaar geleden

oké Tim bij mij is er geen enkel diesellekkage maar ik moet wel altijd als hij een tijd stil gestaan heeft op pompen en lucht af laten en dan voor de rest is er geen probleem .
het is gewoon de brandstof die even terug loopt maar ik doe het zo het duurt toch niet zo lang de lucht af laten en rijd nog goed maar doe er verder geen kosten aan .

Grt François

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.