Peugeot 206: Voor de 3de keer lekke koppakking en kleppendekselpakking

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo

Wij hebben het volgende probleem met onze Peugeot 206:
2 jaar geleden is de koppakking en de klepdekselpakking vervangen omdat deze lek waren. Nou begonnen die vorig jaar weer te lekken en dus weer terug gegaan naar de garage en zij hebben deze toen weer vervangen (garantie gelukkig). Nou zijn we er afgelopen week weer achter gekomen dat ze dus weer lekken.
Weet iemand hoe het kan dat ze zo snel weer achter elkaar gaan lekken? En zou de garage misschien iets verkeerd doen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Jacco

jacco4759

Geplaatst door jacco4759 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

jan T (5) PRO, 9 jaar geleden

of ze iets verkeerd doen weet ik niet.
lekt hij naar buiten?
is de cilinderkop op krom zijn gecontroleerd en het cilinderblok.
groetjes jan.

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Hallo Jan T
Hij lekt inderdaad naar buiten.
Nou ik mag toch aannemen dat ze de kop en het cilinderblok gecontroleerd hebben of ze krom zijn, zeker na de 2de keer.
Zal het eens vragen als ik daar naar toe ga.
Maar verder weet jij niet hoe dit kan?

Groet jacco

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Scheurtje in kop, zou toch onderzocht zijn?? Ver gezocht misschien, maar het juiste aantrekmoment gebruikt? Lekt deze olie of KV ?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Zal vast gaan over olielekkage in de bekende hoek vooraan t.h.v. de distributie. Het is een redelijk eenvoudige klus voor een garage met ervaring, maar ook een klus die staat en valt met nauwkeurig werken en de juiste (originele) onderdelen.

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

@ Ralf Jensen. Nou een goede garage zou toch wel onderzoeken of er een scheurtje in de kop zou kunnen zitten, zeker dus na de 2de keer! Hij lekt olie, en niet dat er hele plassen olie op de grond liggen maar er hangt steeds een druppel onder aan het blok.

@hans4074. Dus die lek t.h.v. de distributie kan dus een bekend probleem zijn?!?! Zal het eens overleggen met de garage

Hamke (0), 9 jaar geleden

Hallo

Heb al jaren en jaren Peugeots.
En al heel veel jaren is het aan de distributie voor
Een probleems kant
Bij mijn 305 bijvoorbeeld was het ook zo.
Toen is de kop er vanwege een andere reden afgeweest
En gevlakt , alles oke.
Doch even later was het weer lekken.
Weet je wanneer er alleen wat olie door druppeld dan ga je er toch geen dure reparatie tegenaan gooien.
Trouwens je hebt het in je aanvangs stukje over lekke koppakking / kleppendeksel pakking die vervangen is.
Is het kleppen deksel nu wel olie dicht. ?
Want die lijkt ook altijd op de zelfde hoek te willen lekken

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Hallo Hamke
Nou het probleem is zo ontstaan dat wij in de auto een melding kregen dat de oliedruk te laag was. We waren in de buurt van een peugeot dealer dus daar ff naar binnen gereden. Zij constateerde dus dat de kleppendekselpakking en de koppakking lek was. En aangezien de pakkingen vorig jaar voor de 2de keer waren vervangen had ik zoiets van dat mag niet gebeuren! Zo'n reperatie kost toch heel veel geld dus mag je ook verwachten dat het daarna opgelost is.
Nu het weer hetzelfde probleem was probeer ik er dus achter te komen of het een vaker voorkomend probleem is.
We gaan er ook vanuit dat het garantie is en dus ook weer naar de garage gaan (dat raadde de peugeotdealer ook ons aan)

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

is het een 16 klepper of 8 klepper

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Het is een 16 klepper

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Dan zou dit ook veroorzaakt kunnen worden door een gebroken kopbout. Als die niet vervangen is bij de 2e koppakking vervanging wil het gebeuren dat ze later spontaan alsnog breken met lekkage als gevolg.

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Oke dat mag de garage dan bekijken!
Weet er iemand in de buurt van arnhem dan nog een goede peugeot garage die bekend zijn met zulke problemen?
Ik bedoel als mijn eigen garage moeilijk gaat doen dan ga ik naar een andere garage

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Geef ze nou eerst eens de kans, om het op te lossen. ..........

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Oh ja dat zeker! Die kans geef ik ze idd want ze hebben ons altijd goed geholpen maar je weet het natuurlijk nooit!

jacco4759 (0), 9 jaar geleden

Nou even een update:
De reperatie valt onder garantie van de garage. Zij maken het nu ook gewoon. Hopelijk blijft ie nu dict. Hoor wel van iedereen dat dit probleem dus meer voorkomt bij peugeot en dat ze soweiso een beetje "zweten"

Iedereen bedankt voor het mee denken!

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Mijn ervaring is, dat als je het motortje na de eerste start rustig (hoeft echt niet "truttig") op bedrijfstemperatuur rijd, dit zeker helpt om dit soort lekkages te voorkomen dan wel te vertragen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Toch netjes, dat ze dit zo ´oplossen´. ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.