Peugeot 205: achteruitrijlicht werkt niet

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine

De achteruitrijlichten werken niet

Ik heb reeds de zekeringen van de auto gecontroleerd
De lichten zijn ook ok

Ik moet enkel nog de schakelaar bekijken en welke draden eventueel ermee verbonden zijn want er hangt daar ergens een draad los dat waarschijnlijk de oorzaak is

Dank bij voorbaat voor een spoedig antwoord

anny

Geplaatst door anny (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (10) PRO, 9 jaar geleden

nou de schakelaar zit op de bak.
trek deze eraf en kijk of er spanning op staat zo ja verbind hem door en kijk of de verelichting werkt zo ja schjakelaar bak vervangen.

groetjes jan.

anny (0), 9 jaar geleden

Het probleem werd nog niet gevonden maar er wordt aan gewerkt. De schakelaar werd gevonden, de lichten werken.

Er is nog een groter probleem opgedoken. Die auto heeft zowat een jaar stilgestaan. Na een tiental minuten rijden verliest de motor opeens zijn vermogen waardoor hij moeite heeft met schakelen (automatische schakeling). Ik heb de olie van de versnellingsbak ververst, de luchtfilter hersteld, de carburator (daar zat een muizennest in) werd gekuist omdat er stukken filter in zaten. Het is nu gissen naar oorzaak. De benzinefilter (bevindt zich normaal tegen de shutboard) is nergens te vinden, ontbreekt blijkbaar, nu is de benzinetank rechtstreeks verbonden met carburator.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

1992 dus nog met carburateur of monopint injektie?
Chokewerking miss niet helemaal goed?
Jaar stil gestaan met dezelfde benzine ? gooi er eens verse in.
Bougies, kabels enz allemaal eens goed schoonmaken.

anny (0), 9 jaar geleden

Wij hebben de auto naar een garagist gebracht om te laten bekijken, volgens hem is de carburator stuk, maar wij vinden geen carburator voor deze auto meer, ook niet bij iemand die veel wisselstukken heeft voor de peugeot.

De carburator werd opengemaakt maar daar was blijkbaar niets aan te zien. Zullen nog een poging doen om probleem op te lossen. Als blijkt dat het onopgelost blijft, dan kijken we uit naar andere auto.

Dank voor de hulp.

Groeten Anny

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

je zegt ergens, hij heeft moeite met schakelen, is het een automaat dan? volgens mij is het dan ook een injectie. geef het chassisnr eens svp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum