Peugeot Partner: Motor loopt alsof distributie niet op tijd staat. Staat wel op t

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Ik heb op dit moment een peugeot partner 1900diesel
Ik heb er een andere kop met koppaking op gezet omdat deze lek was.
Nu heb ik dit zelf nu zon 10 x gedaan.

Maar ik sta nu voor een probleem wat ik nog niet heb meegemaakt.

De distributie staat zeker weten op tijd.

Maar ik krijg de auto na lang doorstarten pas aan en ik moet gas blijven houden laat ik het los dan gaat de auto gelijk uit.
Uiteraard lijkt dit alsof distributie niet op tijd staat maar dat staat die wel degelijk.

Wel is de klepspelling niet 100% Mijn vraag: is dat een kenmerk dat als er te weinig klepspelling is een motor zo kan gaan lopen?

Wat ik ervaren heb met klepspeling is dat de auto moeilijk aanspringen wil met te weinig speling, maar uiteindelijk wel aanspringt en goed blijft lopen.

partner 1.9

Geplaatst door partner 1.9 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (10) PRO, 9 jaar geleden

staat de brandstofpomp wel op tijd want de nokkenas krukas kan goed zijn maar dan zou toch de pomp verkeerd kunnen staan.

groetjes jan.

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Lucht(lek) in brandstofsyteem? Toch terugkomend op die distributie......Waarschijnlijk motortype DW8? Heb je de juiste manier van spannen op de distributieriem toegepast = totaal 3 paspennen aangebracht en daarna de boutjes in de tandwielen van brandstofpomp en nokkenas een iets opgelost zodat ze vrij kunnen draaien tijdens opspannen van de riem? Dit, omdat je op deze manier de exacte afstelling van de brandstofpomp krijgt.

partner 1.9 (0), 9 jaar geleden

Het is de dw8 idd

En daar begon ik dus al aan te twijfelen of de pomp wel op tijd stond maar daarom heb ik me zoeizo nog een schema opgezocht met de tijdstippen van de pomp waar die geblokeerd moest worden. Maar dit klopte telkens waar ik hem blokkeerde.

Het was ook nog te zien aan eerdere markeringen met verf stipjes van de vervangen distributie voorheen.

En lucht lijkt me ook niet het probleem want als ik handmatig diesel bij de motor in de leidingen pomp loopt die ook gewoon vol. (Dan zal die toch even normaal moet lopen lijkt me) En heb hem uiteraard een tijdje laten lopen om te kijken of het daar aan zou liggen. Niet het idee dat dat het is (Tank redelijk vol/ en leidingen zijn goed bevestigd.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.