Toyota Corolla: nieuw geluid onder de motorkap

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 4d4 automaat

Hey,

Ongeveer 10 dagen geleden hoorde ik het nieuwe geluid onder de motorkap voor het eerst. Sindsdien is het erger geworden.
Het lijkt op het motorgeluid (niet zoemend maar ronkend) van een voorbij vliegend vliegtuig.
Vanaf ongeveer 80km/uur is het duidelijkst te horen. Bij het loslaten van het gaspedaal is beter hoorbaar dan tijdens het gas geven
De auto gaat naar de dealer maar ik zou graag jullie mening willen horen wat dit geluid veroorzaakt.

Met vriendelijke groeten

Han

01Han01

Geplaatst door 01Han01 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Uitlaat lek of gaatje in spruitstuk?.

01Han01 (0), 9 jaar geleden

Het geluid van een lekke uitlaat heb ik vaker meegemaakt, dit is echt anders. Neem aan dat een gaatje in de spruitstuk ook soortgelijk geluid produceerd als een lekke uitlaat. Als ik op cruisecontrol of onder de 70km/uur rij dan is het geluid nauwelijks te horen.

Michiel7811 (0), 9 jaar geleden

Het zou slim zijn voor als je wilt dat mensen meedenken om iets meer informatie te geven.
Heb je storingscodes of branden lampjes?
Merk je iets in de eigenschappen, vermogen / koppel, verbruik?
Heb je zelf onder de kap gekeken, bijzonderheden ontdekt, geen losse/ kapotte slangen oid?
zijn je uitlaatgassen normaal, is olieverbruik toegenomen?

Zonder concrete info blijft het gokken.

Michel

01Han01 (0), 9 jaar geleden

Hey Michel,

Mee eens dat alle relevante zaken moet vermelden, dat heb ik ook gedaan. Alle door jou genoemde zaken, behalve het uitlezen, zijn dus oke

01Han01 (0), 9 jaar geleden

Auto staat bij de dealer, volgens de monteur (na een korte rit) is het de wiellager links voor.

Wiellager is inmiddels vervangen en het geluid is over.
Toppic kan gesloten worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.