Peugeot 5008: 16 inch velgen in plaats van 17 inch in combinatie met TPMS

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 150

Beste mensen,

Morgen komen er nieuwe zomerbanden onder mijn 5008 met TPMS.
In het najaar wil ik er een tweede set velgen bij hebben voor de winterbanden.
De velgen die er nu origineel onder zitten zijn 17 inch. Voor de winterbanden wil ik 16 inch stalen velgen maar ik wil hier wel bandenspanningssensoren in laten zetten.
Na even op internet gezocht te hebben ben ik er achter dat voor elke uitvoering van de 5008 een specifieke bandenspanningsmodule (de centrale ontvanger van de signalen die vanaf de sensoren komen). Voor mijn 5008 is dat een module met een ander onderdeelnummer dan voor bijvoorbeeld een 1.6 THP met 16 inch velgen.
Volgens de Peugeot dealer waar ik altijd heenga maakt dit waarschijnlijk niets uit: bij TPMS van 17 naar 16 inch gaan. Dat neem ik direct van hem aan.
Ik vraag mij echter nog steeds af waarom voor elke uitvoering van de 5008 (of welk PSA-model dan ook) een aparte bandenspanningsmodule is. Ik kom 7 verschillende modulen tegen, misschien zijn er zelfs nog wel meer.

martijn1278

Geplaatst door martijn1278 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 5008? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

asx (0) PRO, 9 jaar geleden

kijk eerst maar eens of de 16 ers passen
waarschijnlijk heeft je auto grotere schijven en andere klauwen en zullen de kleindere niet passen

martijn1278 (0), 9 jaar geleden

[quote=asx]kijk eerst maar eens of de 16 ers passen
waarschijnlijk heeft je auto grotere schijven en andere klauwen en zullen de kleindere niet passen[/quote]
Dank voor je opmerkzaamheid. De 5008 2.0 HDI 150 wordt echter ook, afhankelijk van het uitrustingsniveau, af fabriek met 16 inch geleverd. Hier zitten geen andere remschijven/klauwen op voor zover ik weet. Zo te zien bij mijn 5008 lijkt er ook genoeg ruimte te zijn tussen de remklauwen en de velgen en zou er gewoon 16 inch onder moeten kunnen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 5008 of stel zelf een nieuwe vraag.