Citroën Saxo: Saxo loopt op 2-3 cilinders bobines, injecteurs zijn goed

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v NFX

Goedemiddag allemaal, dit probleem gaat dus over mijn eigen saxo en ik kom er niet uit. Ik heb in mijn Saxo uit 2001 1.4 een motorwissel gedaan naar een 1.6 16v dat blok komt uit 1997. Nu is het probleem dat hij niet goed loopt, compressie gemeten , ja perfect. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat cilinder 1-4 niet vonken , ECU is uitgelezen en ik heb de storing : storing bediening bobine 2-3 kortsluiting naar - of onderbroken. Computer is al een keer vervangen dusja dat is het ook niet , maar om zeker te zijn had ik even gekeken of de ECU de bobine aan massa legt, en het scoopbeeld is keurig dus theoretisch zou je zeggen dat de bobine dus defect is. Deze vervangen en nog steeds hetzelfde, bougies zijn nieuw. Het rare is dus dat af en toe hij wel op 3 cilinders gaat lopen, maar op een of andere manier vonkt die bobine dus niet terwijln hij wel goed aangestuurd wordt door de ECU.

Angelo9345

Geplaatst door Angelo9345 (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

tombuub (0) PRO, 9 jaar geleden

staat de auto wel optijd?

Angelo9345 (0) PRO, 9 jaar geleden

Probleem is opgelost, bij het aanpassen van mijn kabelboom van een 2 centrale 23 polige stekkers naar een 1 centrale 36 polige stekker heb ik 2 draadjes verwisseld, mijn auto loopt nu weerlekker

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.