Citroën Xsara: xsara loopt bij warme motor erg onregelmatig

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo,

Wij hebben en xsara bij ons binnengekregen met het volgende probleem. Zodra de auto warm is loopt hij stationair te schommelen tussen de 400 en 1500 toeren. en het gekke is dat hij dat niet continu doet. Dus laat je hem even zijn gang gaan dan loopt hij ineens wel weer netjes stationair. Ook brand het motorlampje met de volgende code's. p0200 en p0300. De bobinerij is al vervangen. Toen de ANWB hem kwam brengen dacht hij dat het mischien een verstuiver was die niet lekker meekomt. Dat lijkt me stug want hij doet het niet continu. ik denk zelf de lambda sensoren, maar hoe test ik die zondere apparatuur. en heeft er nog iemand een idee waar er te zoeken valt.

mvg Tom

tombuub

Geplaatst door tombuub (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik denk dat de ANWB dicht in de buurt van de waarheid komt.
Dat mag je stug lijken, maar ook de motor-computer heeft een elektrisch probleem geconstateerd bij de injectors.

Het klinkt niet erg professioneel allemaal, de ANWB moet uitlezen, je gelooft de foutcodes niet en je hebt geen verdere apparatuur om te meten/testen.

tombuub (0) PRO, 9 jaar geleden

de auto werd gebracht door de ANWB. en het bedrijf waar ik werk doet vooral onderhoud en apk. dus het enige uitlees gereedschap is een obd2. vandaar ook mijn vraag hoe je handmatig die lambdasensoren kan doormeten. maar bedankt voor de reactie. ik ga eerst even de verstuivers proberen morgen. mocht dat het niet zijn (of wel) laat ik het weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.