Peugeot 206: welk type distributie riem heb ik nodig

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

hoe zet ik de krukas en nokkenas op tijd de nokken as weet ik het gaatje in het tandwiel boortje 6 induwen naar het gaatje in het blok
maar nu de krukas?
als ik het goed heb is dit precies het zelfde? als die alle bij geborgd zijn staat die dan gewoon optijd?

peugeot206mano

Geplaatst door peugeot206mano (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Gewoon naar een automaterialenzaak gaan en de juiste riem laten opzoeken, kunnen het er twee zijn dan beide meenemen en de verkeerde weer inleveren.
Dat lijkt me geen probleem.

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

jij hebt een tu3jp, met 104 tanden.

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

oke bedankt voor de info nu weet ik wat ik moet bestellen
hier heb ik iets aan bedankt!

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

ik zou graag willen weten hoe je aan die informatie beschikt? kan je dat ergens opzoeken of is dat alleen voor professionals ?

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

google peugeot servicebox. Meld je aan. Vul je vinnr. in en onder de gratis diensten vindt je veel informatie.

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

kan iemand me nog helpen met de krukas op tijd zetten waar zit dat gat zit het gewoon in het tandwiel? of ergens anders mvg?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Het gaatje voor de borging/op tijd zetten van de krukas zit verstopt haaks op, en rechts achter het oliefilter, gezien vanaf voorzijde. Het blokkeren gaat dus d.m.v. een 6mm gaatje in het vliegwiel.
Om eerst (een beetje) in de buurt van dit gaatje te komen, kun je het beste tijdens het handmatig rondtornen van de motor, het gat in het nokkenastandwiel als referentie gebruiken. Staat dit 10mm gat bijna t.h.v. z'n borggaatje in de kop, dan weet je dat de krukas ook in de buurt hoort te staan van blokkeren. Succes!

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

bedankt voor deze info hier heb ik wat aan!!

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

heb nog 1 vraagje ik heb een distributie riem met 104 tanden welke waterpomp heb ik nodig met 18 tanden of met 20 tanden mvg

Highway (115) PRO, 9 jaar geleden

Als je bij een auto materialen zaak een distr riem set koopt zit er de juiste waterpomp bij.

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

en nu zie ik een setje staan met een automatische spanrol bediening en een handmatige welke heb ik nu nodig?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Als je met het chassisnummer naar een dealer was gegaan, had je allang het juiste setje gehad en waarschijnlijk niet eens veel duurder, misschien uiteindelijk wel goedkoper als je alle ellende over types en maten, soorten en mogelijk verkeerde leveringen meeneemt.

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

Denk dat dealer sowieso goedkoper is met die d-setjes

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.