Peugeot 306: Inhouden motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo,

ik heb sinds kort het probleem dat mijn auto vaak inhoudt. Het lijkt vooral te gebeuren bij een warm blok, maar heb het ook al 2x 's morgens gehad met een koude motor.

Inmiddels heb ik een uitlees-setje kunnen lenen (PP2000), daar komen 2 storingen uit:

-Tijdelijke storing werking lambdasonde - Circuit onderbroken
-Permanente storing Sensor Koelvloeistoftemperatuur - onderbreking in circuit of kortsluiting met +
Daarnaast heb ik ook 1 keer deze melding gehad: Tijdelijke storing zelfstelling mengselregeling - laagste waarde

De lambdasonde is afgelopen jaar ook al eens vervangen, bij ongeveer dezelfde problemen. Zou hij nou alweer stuk zijn?
Of zou het probleem in de bedrading zitten, aangezien er staat dat het circuit onderbroken is bij beide sensoren?

Hopelijk heeft iemand een idee.....

groeten,
Tim

timmeh83

Geplaatst door timmeh83 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (5) PRO, 9 jaar geleden

ik zou eerst de storing van de temperatuursensor oplossen en de andere wissen en zien wat er dan gebeurt.

groetjes jan.

timmeh83 (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie Jan. Ik zal van de week maar eens de garage bellen dan.....

timmeh83 (0), 9 jaar geleden

Morgen wordt de Koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.....
Wordt vervolgd!

timmeh83 (0), 9 jaar geleden

Nou, mijn "mannetje" heeft de koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen. Storing gewist.......en hij rijdt nog beroerder dan hiervoor.
Krijg nu een nog maar 1 foutmelding:
-Permanente storing werking lambdasonde - circuit onderbroken

Zou er toch ergens een kabelbreuk zitten ofzo, of iemand een ander idee?

maarten4874 (0) PRO, 9 jaar geleden

zit de stekker van de lambdasonde wel goed? komt de bedrading nergens tegen de (warme) uitlaat?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum