Peugeot 206: Peugeot 206 kloppend geluid links voor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6-16V

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn peugeot 206 1.6-16V.

Ik heb last van een kloppend geluid, afkomstig uit de buurt van het linker voorwiel. dit geluid is te horen wanneer:

- Ik door een bocht rij waarvan de weg ongelijkmatig is
- De motor hele lage toeren draait (als ik de rem langzaam in trap in de 2de versnelling wanneer ik rechtdoor rij)
- Ik over een weg rij met grote kinderkopjes (dan lijkt het alsof alles kapot rammelt!)
- Ik overschakel van de 1e naar de 2de versnelling

ook voel en hoor ik een kloppend geluid, wanneer de auto stil en uit staat, als ik het stuur snel naar links en rechts draai.

ik heb een bevriende garagehouder erna laten kijken, echter kan hij me ook geen uitsluitsel geven over wat het nu precies is, en ik niet alles wil laten vervangen. Daarom vraag ik het hier, misschien dat iemand anders hetzelfde probleem ondervind/ondervond. misschien hebben jullie nog tips over hoe ik een goede diagnose kan stellen?

Bij voorbaat dank,

Nick

NickG

Geplaatst door NickG (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

moderator (0) PRO, 9 jaar geleden

Vaak de verbindingsstang van de stabilisator die dat veroorzaken.

tom s (0), 9 jaar geleden

de lager van de veerschotel boven ( heb ik overlaatst aan de hand gehad )
en check eens of je veer niet over is

Brum1467 (0), 9 jaar geleden

Dit soort klachten kan verschillende oorzaken hebben. Verdacht zijn inderdaad de stabilisator verbindingsstangen, veerpootlager en de draagarmen.

Van de draagarmen zijn de fuseekogels een zwak punt, net als de draagarmlagers. Bij de 1.6. 16v zijn dit net als bij de gti kogelgewrichten en geen rubbers. Als daar speling op komt krijg je ook klapperende en bonkende geluiden.

De draagarmlagers kun je eventueel los van de draagarmen vervangen als je een behoorlijke pers tot je beschikking hebt. Beter is het om de hele draagarm te vervangen, omdat ook de fuseekogels vaak stuk gaan en deze kun je niet los vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum