Peugeot 206: distributie riem vervangen door middel van streepjes met typex

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

hallo ik heb een peugeot 206 uit 2002 1.4
ik wil daar de distributie riem van vervangen , maar nu wil ik met typex streepjes zetten op de oude distributieriem-krukas en dan het zelfde bij de nokkenas.
en dan de streepjes van de oude distributie riem over neem op de nieuwe? dan zou ik toch niets op tijd hoeven zetten? of heb ik dit fout?
dan blijft de afstand van de krukas en nokkenas toch nog het zelfde? hij is niet door geslipt of mist geen tandjes! hopelijk kan iemand me hiermee helpen
mvg mano

peugeot206mano

Geplaatst door peugeot206mano (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Typex streepjes? Waarom prutsen met dit soort gedoe? Je kunt veel beter de daarvoor bestemde gaten gebruiken. Zeker als het een 8-klepper is, is het kinderspel. Uiteraard heb je de juiste paspennen niet, maar een boor of bout in de juiste maat kan ook. Net de blokkering van de krukas is een beetje lastig bij komen.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Pus de spanrollen vervangen,moet de boel toch los,heb je niks aan streepjes zetten.

peugeot206mano (0), 9 jaar geleden

dus als ik het goed begrijp als ik die gaten laat overeen komen met de gaten in het blok staat die gewoon op tijd? en kan ik gewoon de nieuwe distributie riem erop zetten? bedankt voor alle info!

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Of je het begrijpt weet ik niet,maar voor iedere auto is er een werkwijze beschikbaar waarin eventuele aanhaalmomenten en riemspanning vermeld worden.Ook moet je controleren of de timing nog goed staat,en dat de oude riem niet per ongeluk een tandje versprongen is.Ik meen te weten dat de uitgangspositie bij veel motoren cilinder 1 in bdp is,maar zoals altijd,degene die er meer van weet mag het zeggen.Het is geen microriem die de dynamo aandrijft,daar kan weinig mee gebeuren,met een foutief gemonteerde distributieriem kun je,in het ergste geval,shoppen voor een nieuw blok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum