Peugeot 307: Zeer trage reactie op gasgeven na gas loslaten

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V Automaat

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje deze automaat en ik merk nu dat in de stad (warme motor) na het loslaten van het gas (bijvoorbeeld bij voorrang geven aan fietsers bij de hoek omslaan) en daarna weer gas geven er een zeer lange vertraging is voordat de motor reageert.

Het is erg opvallend, en ook irritant hoe slecht de auto reageert op zo'n moment. Gevaarlijk ook trouwens: want soms komt de auto zo traag op gang dat iemand denkt dat ik voorrang verleen (omdat de auto niet op gang komt), terwijl ik al het gaspedaal al heb ingedrukt. Het gebeurt enkel bij het loslaten van het gas en kort daarna weer gas geven en bij lage snelheid. Op andere momenten en op de snelweg reageert de auto prima.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en of dit een dure reparatie gaat worden?

Bedankt,

Nabil

Nabilf

Geplaatst door Nabilf (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Is de automaat soms in noodloop gegaan.
Dat wil zeggen,blijft vaststaan in de derde versnelling met als gevolg slecht optrekken.

Nabilf (0), 9 jaar geleden

[quote=primera p11]Is de automaat soms in noodloop gegaan.
Dat wil zeggen,blijft vaststaan in de derde versnelling met als gevolg slecht optrekken.[/quote]
Voor zover ik weet niet. Hij rijdt verder normaal en schakelt ook prima.

Als ik de automaat in de sportstand zet, heeft ie er minder tot geen last van trouwens.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Schakelt de bak wel terug op zo'n moment?.

Nabilf (0), 9 jaar geleden

[quote=primera p11]Schakelt de bak wel terug op zo'n moment?.[/quote]
Ik kan dat niet zien op het dashboard. Ik heb wel het gevoel dat dit gebeurt: het best kunnen dat -ie idd in de verkeerde versnelling staat als ik gas geef. Het gebeurt als ik na het gas loslaten, vlak voordat ik tot stilstand kom, het gaspedaal indruk.

Zou het zijn dat -ie dan nog in z'n twee zit? Ik heb altijd automaat gereden en heb dit nooit zo irritant meegemaakt.

Groet,

Nabil

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Of in zijn drie.
Als je dan het gaspedaal verder intrapt voel dan de kickdown?.

Nabilf (0), 9 jaar geleden

[quote=primera p11]Of in zijn drie.
Als je dan het gaspedaal verder intrapt voel dan de kickdown?.[/quote]
Ik heb er vandaag nog eens op gelet en in de semi-automaat stand gereden. Het gedrag is hetzelfde als wanneer ik accelereer vanuit de 2e versnelling ipv de 1e. Een vertraging waarna -ie vooruit schiet.

Ook als ik vol automaat rijdt schakelt -ie wel terug van 3 naar 2. Ik vermoed dat -ie gewoon niet op tijd nar 1 terugschakelt. Is dit iets wat (softwarematig) ingesteld kan worden?

Groet,

Nabil

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Laat de auto eens uitlezen,kijken wat voor storingen erin staan.
Ook de automaat uit laten lezen op eventuele storingen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.