Peugeot 206: distributie riem vervangen peugeot 206

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

ik heb een peugeot 206 uit 2002 8v
nu wil ik zelf de distributie riem vervangen.
ik heb een paar vraagjes over het optijd zetten van de nokkenas en krukas

staat de nokkenas op tijd als ik het gaatje in de nokkenas tandwiel een boortje 6 in duw naar het gaatje in het blok?
en de krukas heeft die ook zoeen gaatje? in het tandwiel? ofwat hoe borg ik die? (zelfde als de nokkenas) als die 2 dan geborg zijn staan ze dan gewoon op tijd en kan de nieuwe distributie riem der op?

peugeot206mano

Geplaatst door peugeot206mano (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Ik denk dat je er verstandig aan doet om even in een werkplaatshandboek te kijken,of een gidsje van haynes aan te schaffen.
Een distributieriem vermoedelijk juist vervangen resulteert meestal in een fiasco.Denk ook om waterpomp,spanrollen etc.

harry4203 (315) PRO, 9 jaar geleden

blijf eens bij 1 topic, dit is nou de derde die je opent voor een en dezelfde riem.
punt 2, gezien je vraagstelling denk ik dat je de auto beter naar een garage kunt brengen om problemen te voorkomen, maar dit terzijde.

moderator (0) PRO, 9 jaar geleden

@peugeot206mano:
Klopt wat Harry zegt: Hou het bij 1 topic. Straks is het voor niemand meer te volgen.
Daarom gewoon doorgaan in de 1e:

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Deze is hierbij gesloten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum