Peugeot 206: Kachel radiator vervangen en kachel stinkt

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: Dw10td

Hallo,

Mensen onlangs kachel radiator vervangen. Hij is goed ontlucht maar als je de kachel op verwarmen zit stinkt die.

Wat zou dat kunnen zijn.

Zie graag jullie reacties tegemoed.

Gr

Venderi

Geplaatst door Venderi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

gait (0) PRO, 9 jaar geleden

nieuw stinkt altyd flink warmstoken gaat vanzelf over

Venderi (0), 9 jaar geleden

Hoelang blijven die stinken. Want als ik hem op warm zet stinkt die heel ff en daarna is het weg.

Zet ik hem dan weer naar koud en wacht ik even en daarna weer op warm stinkt die weer ff.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Als je een nieuwe wisselaar hebt gebruikt,kun je het vergelijken met een nieuwe auto,dan kan vrij lang duren.Waarschijnlijk is het de coating die je ruikt.

Venderi (0), 9 jaar geleden

Hoelang zal zoiets blijven stinken dan?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

dat kan rustig maanden zijn,het word wel steeds iets minder,maar blijft aanwezig.In mei 2013 kreeg ik een nieuwe auto,en die bleef ook "nieuw" ruiken,zelfs toen ik hem vorige maand inleverde rook je het nog.Ik hen nu weer een nieuwe auto,en die ruikt toch net weer anders.En dan kan het ook nog zijn dat je per ongeluk wat vet of vuil aan de wisselaar hebt gesmeerd.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

heb vaak nieuwe auto's gereden maar kan niet zeggen dat je de kachel ruikt als je deze gebruikt. wel dat de uitlaatgassen erg stinken, vooral bij diesel

ruikt het naar koelvloeistof dan kan het zijn dat er nog koelvloeistof achter is gebleven,

eventueel met airco cleaner als spuitbus erin spuiten met de gok dat het dan weg is.

Venderi (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Dank jullie voor de berichten, ik heb nog een vraag waar zou dan evt. Nog koelvloeistof achter gebleven moeten zijn?

Hoe werkt dat met die airco cleaner en waar kan ik dat halen want lees datd it niet meer mag in Nederland.

Hoor graag van jullie.

Gr

kaleido 1 (1610) PRO, 9 jaar geleden

Je kunt gewoon een spuitbus aircocleaner halen bij de automaterialen handel , gebruik het dagelijks , is niks verboden aan.
Even lezen hoe tegebruiken , betwijfel of het voor jou omschreven probleem helpt.
Het is voor het doden en reinigen van schimmels en andere vervuiling door verkeerd gebruik.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

@venderi
je hebt het idd goed goed hoort maar niet goed begrepen.
in de oude type airco cleaner zat nog een bepaald spul in. dat is wettelijk verboden. het gaat om het spul biocide,
maar alles wat je nu kunt kopen heeft natuurlijk spul en is niet schadelijk voor de mileu.

dus kun je gewoon bij willekeurig automaterialen zaak halen. zelf bij de dealer of universele garage hebben zulke dingen ook.

http://mecram.com/petromark-airco-cleane...
mijn persoonlijk ervaring heb ik niet met dit spul maar wel op een ander vlak.
heb het idee dat schuim het beste overal komt, dat vloeibaar spray niet overal even goed komt.
je hebt hier geen appparaat voor nodig en spul komt overal.

zo goed als vroeger werkt het helaas niet meer, dit ivm biocide niet meer in zit. dat was de beste oplossing, maar mag weer niet van de wet

Venderi (0), 9 jaar geleden

Hallo,

Bedankt voor de info, maar hoe werkt dat precies met die foam?

Gaat dat er automatisch uit ofzo?

Gr

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

dat wordt na half uur helemaal vloeibaar en verdwijnt via de afvoer van de kachelhuis.
enige dat je moet weten is dat je na gebruik even de aanjager uit moet laten staan. anders blaast hij de foam door de auto.
op zich geen ramp dit verdwijnt ook zonder probleem weer

Venderi (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor deze tips ga het een en ander maar eens proberen.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

ter verduideling,
http://youtu.be/8cOz0ulPmvs
dit is zo als we met de foam spuitbus doen en wat het resultaat is dat je zult zien.
je moet wel langzaam de slang naar je toe trekken om de schuim zijn werk te laten doen.

nu snap je ook meteen dat als er teveel aan koelvloeistof ergens waar dan ook ziet eerder op deze manier weg te krijgen is dan op welk ander manier. dit komt overal

dan na 15 tot 30min is alles weg en kan je de auto gebruiken zoals je zelf weer wilt.
lees de instructies op de verpakking voor de exacte methode en hoe lang hun adviseren dat je niet de airrco gebruikt

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.