Toyota Celica: Celica 1994 antenne opent bij starten en sluit terug

Bouwjaar: 1994

Ik heb net een Toyota Celica van 1994 gekocht.
Als ik het contact op ACC of op ON zet blijft de antenne toe, als ik de motor dan start gaat de antenne even een stukje open maar dan terug toe.

Nu vraag ik me af of de antenne normaal ook pas open gaat als de motor gestart wordt, of dat de antenne normaal al open zou moeten gaan als het contact in ACC of ON gezet wordt? Er is door de vorige eigenaar ook een startonderbreker in de auto gezet dus misschien dat er toen iets met de bedrading misgelopen is.

Verder ben ik ook nog op zoek naar het plastic tandwieltje in de motor van het schuifdak, iemand die weet of dit nog ergens te verkrijgen is?

Alvast bedankt!

Bartjeee21

Geplaatst door Bartjeee21 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Celica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

"normaal" zou zo'n antenne uit moeten schuiven als je de auto op ACC zet. bij starten wil die inschuiven. sloopplaats mogelijk CAR in Nijkerkerveen.

Bartjeee21 (0), 9 jaar geleden

Vandaag nog eens verder gedaan aan de antenne. Eerst de startonderbreker tussen het contactslot uit gehaald zodat dit terug origineel was, zoder resultaat. Dan was ik een andere "relais box" gaan halen (het oranje bakje dat aan de antenne zit) en nog eens getest, nog geen verandering. Dan de spanningen op de connector van de antenne gemeten, en die waren allemaal ok behalve 1. De blauw-roze draad gaf alleen maar spanning tijdens het starten van de motor wat dus nogal vreemd is, en toen ik in de relais box die aansluiting doorverbond met de draad van ACC werkte de antenne terug goed.

Nu vraag ik me dus nog af wat eigenlijk de functie is van de blauw-roze draad, en waarom die alleen een signaal geeft bij het starten. Iemand die weet waarvoor die draad dient?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.