Peugeot Bipper: koppeling slipt

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

hallo,

Ik rij met een peugeot bipper,
Maar sinds kort situeert er zich een probleem:
Als ik een eind gereden heb (35km)
Begint mijn koppeling door te slippen dit gebeurt meestal in 3de versnelling ook in 4de en 5de
deze auto heeft 56000km.
Men heeft mij al laten weten dat de koppeling versleten kan zijn.
Ben hiermee naar officieele peugeot dealer geweest, deze hebben een klein testrit gedaan en eens de befaamde truc
geprobeert handrem op en in 1,2,3 koppeling laten opkomen maar alles is in orde...
als koppeling niet versleten is waarom heb ik dan slip??
Wie kan helpen

Met vriendelijke groeten
Gregory

gregoryv

Geplaatst door gregoryv (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Bipper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

je koppeling slipt kennelijk meer met warme motor onder belasting
en niet als je met de handrem de koppeling test

dus zit net genoeg voering/grip op om goed aan te grijpen zodat de motor uitvalt met de handrem erop
maar niet genoeg grip als het warm is en dan volgas doorgetrokken wordt

aan de hand van jouw verhaal zou ik zeggen vv de koppeling

gregoryv (0), 9 jaar geleden

Ok dit begrijp ik maar als ik met "piepende" banden wil aanzetten lukt dit ook zonder enige slip zowel koud als warm groeten

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

denk toch dat het zelfde daar geld dat de grip op de vliegwiel net iets hoger ligt dan op de banden.

naast dat de koppeling voering op begint te raken kan het ook zijn dat de druklager niet goed terug gaat
dus als de koppeling wat zwaar aanvoelt
dan zou de bak hoe dan ook toch eraf moeten om de koppeling en druklager te beoordelen.
echter dan is het ook net raadzaam aan de hand van wat je hier neerzet om diverse dingen dan te vervangen

zoals gezegd aan de hand van jouw verhaal zou de koppeling dus fysiek beoordeelt moeten worden
dus bak eraf

gregoryv (0), 9 jaar geleden

ok bedankt voor de informatie
Zal dit aanmannen bij de garage vindt toch wel dat ze dit mochten onderzocht hebben...en tot het besluit komen die overeenstemt
met het jouwe!!

Deze week nog langs gaan en laat nog weten hoe of wa
Bedankt

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

zorg er dan wel voor dat je kleine 30km hebt gereden zodat alles goed warm is en dat hun het ook kunnen waarnemen.
zeg dat ook bij dat stilstand de koppeling goed is en als je mee rijdt je het dan soms merkt

kleine punt waardoor ik toch advies geef om kompleet koppeling druklager te vervangen
mijn pa heeft een peugeot 307 en deze leek soms in zijn 5de versnelling door te slippen, koppeling vv, oude weinig aan te zien.
maar sindsdien is de klacht wel weg.
ook bij stilstand met handrem was de koppeling wel gewoon goed.
dus eigenlijk zelfde verhaal als die van jouw

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Bipper of stel zelf een nieuwe vraag.