Peugeot 406: snelheidsmeter defekt boordcomputer op nul peugeot 406 hdi 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi 16

hallo, hierbij een vreemd verschijnsel.

ik heb dat roetfilterspul laten bijvullen bij de dealer...
maar de tellers wilden niet op nul...
wederom een afspraak (garantie) om het nogmaals te proberen...

echt alles geprobeert, maar na 2 uren met de laptop er aan bezig geweest en het wilde niet lukken...
er werd een hele procedure aangegeven met 10 liter diesel bijvullen en contact afzetten enz enz maar het wilde niet...

toen ging ik weer naar huis en kwam er achter dat mijn kilometerteller en boordcomputer niks meer deed...
ik terug, alles getest, snelheidsmeter kon gewoon aangestuurd worden door de laptop, het tandwieltje met sensor op de bak vernieuwd, massa nagekeken...en nog niks...

volgens de dealer krijgt de computer wel het signaal.....maar vanaf de computer naar de snelheidsmeter gaat het mis...

volgens schemas zou er tussen de computer en het instrumentenpaneel een module zitten....kan iemand mij vertellen waar die zit?

of nog een andere mogelijkheid?

overigens werkt de cruise controle wel...

mvg geert

geertdusseljee

Geplaatst door geertdusseljee (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Accu al even afgekoppeld gehad?

geertdusseljee (0), 9 jaar geleden

ja, meer dan een uur zelfs.... :-)

geertdusseljee (0), 9 jaar geleden

en nu de oplossing......nou ja niet echt de oplossing die ik wenste na 2 dagen diagnostiseren (rotwoord)
na echt alle bedrading doorgemeten te hebben, alle sensoren vervangen, de klok eruit en open bleek er een onderbreking te zitten in een draad richting de klok....daar zat een minuscuul klein schakelaartje aan die deze ex leasebak de kilometerteller deed stoppen (zucht....)
mijn zwager durfde em bijna niet om te zetten want stel nou dat het zo simpel zou zijn.....

al met al is er met deze wagen een aantal kilomters gereden die niet opgeslagen werd, om zo de fiscus te slim af te zijn...alhoewel de fiscus nu wel weer profiteerd van de uren arbeid...

eind goed, al goed :-)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.