Peugeot 406: motor slaat niet aan,soms bij afkoelende motor, recent met koude

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16 v

Sinds paar maanden doet volgende probleem zich voor bij mijn voertuig: tot nu toe nog maar 3 x gebeurd op half jaar en steeds met afkoelende motor doch recent met koude motor, volgend probleem:


Auto ligt op lpg doch start steeds op benzine, op bepaald punt als motor aan het afkoelen is, wil hij niet meer aanslaan, als er dan gewacht wordt, bijv 20 min later, dan start voertuig weer normaal. Probleem deed zich op half jaar 2 keer voor doch nu recent deed hij het met een koude motor: zelfde symptoom: wel starten, niet aanslaan. Even later startte hij toch, mee thuis gekomen, nadien startte hij weer normaal. Probleem doet zich dus niet altijd voor maar is knap vervelend.
Dacht eerst aan lpg probleem doch na wat gesproken te hebben met lpg-installateurs zijn zij van mening dat het probleem elders ligt: spreken van storing in krukkenassensor of nokkenassensor. Iemand hier ervaring mee of weet iemand wat probleem zou kunnen zijn ? Benzinepomp van het voertuig is al paar keer vervangen op korte tijd: 2 stuks op 4 jaar.
Dank bij voorbaat voor uw antwoord

ciliman

Geplaatst door ciliman (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kjdkraker (0), 9 jaar geleden

Ik vrees dat ik je niet direct verder kan helpen, maar de eerste stap is denk ik: de auto (laten) uitlezen en de eventuele foutcodes hier melden.

harry4203 (430) PRO, 9 jaar geleden

ik denk ook bdp-gever (krukassensor) mits het nog een eerste type 406 betreft. (xu7jp4 motor)

ciliman (0), 9 jaar geleden

dank voor deze 2 antwoorden, wou nog even laten weten aan harry dat mijn wagen van 2000 is en motorcode LFY dus niet één vd eerste..., had nog eens gebeld naar peugeot garage en sprak even met technieker, deze dacht ook aan bdp-gever of anders transponderantenne, zij willen voertuigen uitlezen omdat het ook aan bsi zou kunnen liggen maar uit ervaring komt er bij uitlezen zelden iets uit...

pieterp9094 (0) PRO, 9 jaar geleden

LFY is volgens mij wel de XU7JP4. Anders heb je een 6FZ dat is de EW. Die wil ook wel eens slechter starten hoor bij redelijk warme motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.