Toyota Avensis: EGR klep Toyota Avensis d4d afdoppen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: d4d 116pk

Kan ik zonder problemen de EGR klep van mijn Toyota Avensis d4d (bj 2005) afdoppen?
Op internet lees ik dat er dan problemen kunnen ontstaan en dat het daarom ook noodzakelijk is om de software aan te passen.

De reden is dat ik nu voor de 2e keer in een jaar tijd problemen heb. Altijd probleemloos gereden,echt super tevreden, maar een half jaar geleden regelmatig vermogen verlies op de snelweg.
EGR klep schoongemaakt en het probleem was verholpen. Nu opnieuw hetzelfde probleem.
Koude start is geen probleem. Na zo'n 10 km rijden vermogen verlies. Geen reactie meer op gas geven en wil niet sneller dan zo'n 90 km.
Koppeling indrukken en beetje met het gas spelen lost het probleem weer op.
Advies Toyota dealer is om de EGR klep te vervangen. Gezien de kosten overweeg ik nu om de EGR klep af te doppen. Dan is het probleem voor eens en altijd opgelost. Kan dat ongestraft met dit deze auto?

Coot

Geplaatst door Coot (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Nee,kan niet,mits je de software aanpast.
Nieuwe EGR plaatsen probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.