Peugeot 307: motor 307 cc reageert laat op gas geven

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V aut.

mijn 307cc is een 2.0 benzine, automaat. Nu heb ik al geruime tijd last van het feit dat de auto enkele seconden inhoud voordat hij op het gas reageert als ik even afgeremd heb, bv bij naderen rotonde, en dan weer gas geef, hetgeen wel eens vervelend uitpakt als je nog net snel wilt invoegen. DEALER heeft al 2 x softwaer gereset,, geen verbetering.

Henk307cc

Geplaatst door Henk307cc (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

harry4203 (465) PRO, 9 jaar geleden

ik weet niet of je dat al ervaart zolang als je de auto hebt, maar dat is wel een beetje een (nare) eigenschap van die autos. kan natuurlijk vanachter de pc niet beoordelen hoe erg het is.

leeuw106 (0), 9 jaar geleden

Er van uit gaande dat het een AL4 versn.bak is, (heb zelf een 206 1.6-16v aut.) ,zou kunnen proberen om de bak in sportstand te zetten en kijken hoe het dan gaat. Persoonlijk zet ik de handel naar links op manual in dit soort situaties.
Probeer dit eens uit,misschien gaat het dan wat beter.

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat bedoel je precies met "software resetten"? Foutcodes wissen soms?
Zo ja, welke foutcodes?

Henk307cc (0), 9 jaar geleden

[quote=harry4203]ik weet niet of je dat al ervaart zolang als je de auto hebt, maar dat is wel een beetje een (nare) eigenschap van die autos. kan natuurlijk vanachter de pc niet beoordelen hoe erg het is.[/quote]
Het is knap irritant en af en toe enigszins gevaarlijk in bepaalde situaties.
Is iets minder als ze de software ge-updated hebben maar dat is slechts van korte duur.

Henk307cc (0), 9 jaar geleden

[quote=oldford]Wat bedoel je precies met "software resetten"? Foutcodes wissen soms?
Zo ja, welke foutcodes?[/quote]
Computer geeft geen foutcode, maar dealer zegt de laatste update uitgevoerd te hebben. Nu geeft hij aan dat dat ook niet meer helpt. Maar mee leren leven?!

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

misschien de gasklep opnieuw laten inleren?

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Bak en motor ECU geupdate ?
Indien de motor ook is voorzien van de laatste software , is alles dan wel opnieuw ingeleerd , met een KOUDE motor ? zoals Cees ook al aangeeft ?

Henk307cc (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor snelle reactie.
Zal nog eens bij dealer langsgaan, maar deze is niet zo gecharmeerd van suggesties van klant.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.