Citroën Berlingo: Vervangen van een koppelingskabel

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI 75

Bij het vervangen van de koppelingskabel , hoe moet deze dan geregeld worden ?

Garrob

Geplaatst door Garrob (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

garage van horne3459 (0) PRO, 9 jaar geleden

vlgns mij zijn deze altijd zelfstellend, zit in de buitenkabel bij het schutbord een mechanisme in.

jhl (0) PRO, 9 jaar geleden

Deze zijn normaal altijd zelfregelend. Sommige modellen niet.
Je moet het origineel nummer opzoeken en via dit nummer bestellen. "Piraat" moet hand bijgesteld worden meestal. Wij nemen meestal ATE.
Anders mail je het chassisnummer maar door.

Garrob (0) PRO, 9 jaar geleden

De eerste maal de koppelingskabel vervangen door een piraat kabel,kon niet bijgesteld worden .
Terug de koppelingskabel vervangen door een originele kabel van citroen (Nr.2150CX.) geen probleem.

Dank U voor de raadgeving .

garage van horne3459 (0) PRO, 9 jaar geleden

Nu vraag ik mij af wat jullie bedoelen met een piraat kabel? ,imitatie wellicht?

jhl (0) PRO, 9 jaar geleden

2150cx is de 24.3728-0850.2 in ATE zoals ik zei.

Piraat kabel zijn meestal degene die je met de hand moet bijstellen en een 10-tal euro goedkoper zijn.

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

koppelingskabel defect
meestal is de koppeling de veroorzaker
als de koppeling zwaar gaat komt alle belasting op de nieuwe kabel die na korte tijd weer defect is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.