Peugeot 607: peugoet 607 2.2hd jan 2002,kan iemand mij helpen met een advies

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

6 maanden geleden kocht ik hem met twee kappote , verstuivers , een andere twee er in, sindsdien heeft ie lekker gereden. tot twee weken geleden, in eens en voor het eerst, niet starten ,,naar de garage,, het was de brandstofpomp (tank),,,een nieuwe er in x euro,nog steeds niet starten weer uitlezen,, hogerdrukpomp was ook kappot een andere er in, gebruikte x,euro garage x, euro totaal xeuro , eindelijk starten en ik was blij,,,,,,,ik heb 20 km mogen reden en de storinglampje ging branden en sloeg meteen af... weer uitlezen en nu is het de geheugen,,,,,,kan iemand mij helpen met deze nachtmerrie,,,

yahya

Geplaatst door yahya (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 9 jaar geleden

Wat wil je dat wij doen dan , dit is een opsomming van ergenis en met deze info kunnen we niet veel , sorry.

Peugeot604 (0) PRO, 9 jaar geleden

tja een auto van 12 jaar oud, met gok ik meer dan 2 ton op de teller? daar kan wel eens wat aan mankeren. Geen garantie?

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

Gewoon controleren brandstof, distributie, sensoren etc etc

yahya (0), 9 jaar geleden

Nog meer info: over dat geheugen, ik ben naar een andere garage gegaan. Zij hebben voor mij een diagnose uitgevoerd en de computer gereset. Daaruit is gebleken dat er een drukregelaarsensor vervangen moet worden. Vervolgens heb ik dat ook gedaan en ik heb er toen ook even mee naar huis kunnen rijden. Alleen tijdens de rit kreeg ik wel weer een storingslampje en een paar seconde later viel de auto wel weer uit. Ik kon hem weer laten opstarten. De volgende dag wilde ik de auto weer opstarten maar toen wilde hij niet meer starten. Uiteindelijk lukte het mij wel om de auto te starten met behulp van remreiniger. Toen ben ik met het storingslampje aan naar de garage gereden. Daar is weer een diagnose uitgevoerd en alles gereset. Daaruit kwam uit dat de verstuiver het niet deed. Deze heb ik weer vervangen met een tweedehandse verstuiver. Toen heb ik er weer mee naar huis kunnen rijden maar het storingslampje ging weer onderweg aan. Weer hetzelfde verhaal dus. Weer terug naar de garage en een diagnose uitgevoerd. Daaruit kwam naar voren dat de drukregelaarsensor weer vervangen moest worden en dat er een additief moet bijgevuld worden ivm routefitervervuiling. Ik wil weten of ik die additief alleen bij de dealer kan bijvullen of ook elders? En verder zou ik graag nog willen weten of de auto wel nog gemaakt kan worden of dat er helemaal geen hoop meer is..? Ik hoop graag op reacties want ik ben helemaal hopeloos en budget is ook al bijna op...

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

"Daaruit kwam naar voren dat de drukregelaarsensor weer vervangen moest worden"
Die conclusie (net als de 1e keer) kun je pas trekken na meten aan o.a. de kabelboom. Zo'n sensor hoort niet binnen 1 dag al weer kapot te zijn.
Heb je een nieuwe originele sensor gebruikt?

Additief bijvullen is geen storing of defect. Dat is gewoon een slijtage onderdeel.
De dealer heeft er kits voor en kan dan ook de computers resetten.
Sommige universelen kunnen het misschien ook, maar zonder computer reset raak je de foutcode op het additief niet kwijt.

yahya (0), 9 jaar geleden

dus met andere woorden ook al laat ik het additief bijvullen doet ie het nog steeds niet , die sensor is nieuw die heb ik bij de dealer vandaan,

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik denk dat je een garage/dealer moet vinden die er meer verstand van heeft dan de huidige garage.

yahya (0), 9 jaar geleden

dus met andere woorden ook al laat ik het additief bijvullen doet ie het nog steeds niet , die sensor is nieuw die heb ik bij de dealer vandaan,

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Mocht het zo zijn dat de brandstof raildruksensor is vervangen , vernieuw dan daarbij ook maar de stekker hiervan . 9 van de 10 raildrukstoringen worden veroorzaakt door de verbinding tussen de sensor en de stekker . Dit is ook een bekend probleem bij Peugeot Frankrijk en de betreffende ( Peugeot ) dealer moet dit ook wel weten . Aan de druksensor zelf is dus niets defect behalve de stekkerverbinding. En inderdaad, additief bijvullen ( en de tellers resetten ) veranderd niets aan deze storing , maar zou toch wel een keer moeten gebeuren. Succes.

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

hij zal niet bij de dealer komen denk ik.

yahya (0), 9 jaar geleden

Dankje wel voor het antwoord. Is de stekker ook los verkrijgbaar? De sensor is trouwens wel nieuw en origineel maar niet door peugeot zelf ingezet..

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Om losse stekkerpennetjes in de bestaande stekker te monteren is nogal een priegelwerkje . Ik gebruik een stuk kabel wat bij de Peugeotdealer verkrijgbaar is met onderdeelnummer 1922-G5. Stekker welke gebruikt moet worden met ongeveer 15 cm kabel afknippen en aan de bestaande motorkabel solderen ( indien mogelijk ) Anders met rachem ( AMP stekkers ). Als de stekker niet op de sensor past , moet je even de geleiderstukjes van de nieuwe stekker wegsnijden. succes.

yahya (0), 9 jaar geleden

dag heren daar was ik er weer , ik heb hem naar de dealer gebracht, brandstofpomp en vier verstuivers moesten vervangen worden . omdat de pomp al vervangen was heb ik vier gebruikte verstuivers (alle vier uit een motor)
vervangen en hij doet het weer al een week zonder storing, ik ben weer blij,,,dankjewel allemaal..

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Wij blij voor u . Weer een tevreden Peugeot rijder . Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.