Peugeot 306: Blijvende problemen 306 ph1

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hey, sinds kort ben ik trotse eigenaar van een 306 phase 1 uit 1995 met 60.000kilometer op de teller.
Echter heb ik nog niets anders dan problemen gehad met de wagen.
Is al in 3 garages binnengeweest maar niemand vind blijkbaar het probleem.
Wat is er al vervangen :
-starter (geen idee waarom ze dat deden)
-lamba sonde
-bougies,delco en carbu ( door mezelf)
-Temperatuursensor (groene fiche aan blok)

Als ik de wagen start dan gaat hij ineens naar 2000 toeren en dan als hij terugkomt naar de 1000 valt hij meestal stil...
Eens ik dan aan het rijden ben dan bij het gas loslaten valt hij uit, doet hij niets anders dan schokken.
Enkel als ik in stukjes gas geef lukt het iets of wat om hem op snelheid te krijgen.
Het is niet mogelijk om door het gaspedaal in een vlotte beweging in te drukken hem in toeren te krijgen, ik mag hem vol inddrukken hij zal vb op 2000 toeren blijven staan.De wagen heeft dan niets van vermogen.
Ik heb vandaag mijn stappenmotor nagekeken maar deze beweegt vlot dus daar kan volgens mij het probleem niet zitten.
Ik heb wel niet zoveel verstand van de motor van een wagen dus moest het mogelijk zijn om daar een beetje rekening mee te houden :p
Hopelijk weet iemand hier raad.
Grtz Kevin

lagunamonacogp

Geplaatst door lagunamonacogp (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

JPeters (0), 9 jaar geleden

Is de computer al eens uitgelezen? Kan zijn dat er een sensor stuk is, de computer zou dit dan aan moeten geven. De Peugeot-dealer zou hem moeten kunnen uitlezen, dat geeft een hoop duidelijkheid.

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

phase 1 heeft nog geen obd stekker he? Ik hebmij laten vertellen dat die niet uit te lezen vallen? Ik heb wel al die zelfdiagnose met knippersysteem geprobeert maar hij heeft niets aan

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

en de wagen heeft al bij een peugeot dealer gesraan, die hebben mij €850 gerekend en hij was nog steeds niet gemaakt... dus ik neem aan dat die garage hem wel zal uitgelezen hebben?

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik weet niet wie je die onzin over die "obd stekker" verteld heeft, maar ik zou naar die persoon niet meer luisteren.

Ook al heeft de auto geen 16-polige stekker, hij is gewoon uit te lezen. Via dezelfde stekker als die je gebruikt voor de zelf-diagnose met knippersysteem - dat is een 2-polige groene stekker.

Heeft 1 van die "geweldige" garages een 4-gas meting gedaan? Zo ja, wat zijn de waardes?

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

de peugeot garage zei : uitlezen duurt een halve dag daar beginnen we niet aan...
En de laatste garagist zei dat de uitstoot enzo in orde was...
Of bedoel je andere waardes?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Vacuumlekkage of een defecte onderdruksensor?
Een auto van 1995 met slechts 60 k op de teller is verdacht,dat tref je alleen bij de dure klasiekers,en dat is een 306 bij lange na niet.

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

zou altijd van een oude mens geweest zijn die niet al teveel kilometers deed

JPeters (0), 9 jaar geleden

Een halve dag voor uitlezen... is dat inclusief een middagje in het Vondelpark?
Als die garagist ook heeft gezegd dat de uitstoot in orde is, zou ik toch een second opinion willen. De concrete cijfers geven een hoop duidelijkheid. Bij de viergasmeting is dat CO, zuurstof, HC en Lambdawaarde. Kun je zo van het schermpje aflezen en zo'n meting is in een minuutje gedaan (mits het apparaat gebruiksklaar is).

Uitlezen kan d.m.v. de knippercodes, zou je zelf kunnen doen. Maar een serieuze garage kan het ook voor je doen, kun je gelijk die viergasmeting laten doen. Jammer dat je al 850 euro aan reparaties hebt uitgegeven, maar geef de moed niet op.

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

€850 aan die peugeot garage, €150 aan wisselstukken die ik zelf al heb gestoken en die andere 2 garagrs samen ook een €300...
Had deze gekocht als tuning projectje maar begint wel duur te worden..

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

Ooh ja wat ik me ook afvroeg (ondertussen begin ik aan alles te twijfelen)
Als ik het contact aandraai maakt de naftpomp ( brandstofpomp ofzo :p) een minder zoemend geluid als anders....Kan dit de oorzaak van alles zijn?
En het oranje lichtje van de motor blijft aanstaan zolang contact aan staat, vanaf dat ik hem start nietmeer.Is dit ook normaal?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Is de brandstofdruk/opbrengst gecontroleerd?
Dan weet je meteen of dat zoemende geluid van de pomp in orde is.
Dat oranje lampje op je dashboard betekend "emissiestoring" en is alleen van belang bij een draaiende motor,op contact bij stilstaande motor brand deze inderdaad,dat hoort zo.

lagunamonacogp (0), 9 jaar geleden

ik heb vandaag zelfdiagnose geprobeerd door een paperclip in die groene fuche te steken zoals ik op internet las maar het lampje deed niets... ook niet als ik 3 of 5 keer het contact snel aan en uit zet (ook op internet gelezen)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.