Peugeot 206: Zekering F32 blijft stukgaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 automaat

Probleem met zekering 32 onder de motorkap.
Deze gaat steeds stuk (10A) als hij op contact word gezet, mocht hij niet stukgaan dan gaat hij bij starten gelijk stuk.
We hebben ongeveer alles losgekoppeld gehad maar het probleem blijft bestaan.
Reeds losgekoppeld:
Snelheidsensor aan bak, heater motor, automatische temp controller, radio, kleppen motoren vervarming, schakelaars op automaat bak,contact slot+kabel, relaismodule bij zekeringkast motor, computter,startmotor losgekoppeld.
Geen zichtbare schade aan kabels gevonden, geen vocht in relaismodulen, stekkers niet verroest.
Relais onderling gewisseld.
Probleem blijft.

Wie heeft dit al eens gehad ?
We weten niet meer wat we nog los kunnen maken of testen.

Wat zouden we nog kunnen proberen ?

Bedankt voor jullie hulp.

McoolG

Geplaatst door McoolG (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JGVuurpijl (0), 9 jaar geleden

Op de plaats van de zekering even met twee draadjes een autolamp plaatsen. Bij kortsluiting gaat deze branden. Nu een voor een de aangesloten componenten loskoppelen tot de lamp uitgaat. Dan heb je de boosdoener.

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Welke verbruikers zitten er aangesloten op deze groep?

McoolG (0), 9 jaar geleden

Alle verbruikers losgekoppeld, lamp gaat niet uit.
Een voor een de draden doorgeknipt achter zekering 32, de rose (CM32L) is de boosdoener.
Wie kan mij vertellen waar deze heen gaat ?
Ik heb geen juist e-schema kunnen vinden.
Chassisnummer: VF32ANFUR41440842
Met deze kabel los gaat de automaat niet uit de Park stand als de motor loopt, wel als hij alleen op contact staat.
Rem schakelaar gecontroleerd, Solenoid voor ontgrendelen Park stand werkt (alleen op contact)

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Herleiding van draad CM32L: CM staat voor z'n functie en loopt via zekering 32 en de letter L betekent dat er meerdere draden CM32 zijn die zich splitsen. Elke draad die zich splitst heeft een eigen letter en dat klopt volgens het schema. De CM32 draden hebben te maken met de automaat. Zo heb je CM32 G, H, J, K en L en die "vertrekken" vanuit een knooppunt op schema heet dit knooppunt EC32
Draad CM32L zit op de veiligheidsschakelaar snelheidsregelaar (rempedaal) = bruine stekker met 2 aansluitingen en gaat van daar naar het knooppunt EC32.
Vanuit EC32 gaan CM32 K en G naar relais startblokkering en CM32H gaat naar hydro-elektrisch regelorgaan automatische transmissie met de 33 voudige grijze stekker. In deze stekker zit draad CM32H op positie A2.

McoolG (0), 9 jaar geleden

Probleem opgelost !

De sluiting naar aarde zit in de kabel naar de linker rempedaal schakelaar.
Nadat deze kabel vervangen was werkt alles weer netjes.

Waar de sluiting zit heb ik niet kunnen zien, niet in de kabelboom van de zekeringkast onder de motorkap tot aan het schudbord.
Moet ergens onder het dashboard zitten.

Iedereen bedankt voor de hulp !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum