Peugeot 106: Peugeot 106 1.5D

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5D

Beste lezers,

Ik heb nu al een tijdje het volgende probleem met mijn Peugeot 106 1.5D:

'S morgens in de winter start deze slecht. Wanneer hij wel aanslaat loopt hij een aantal seconden op 3 cilinders en dan loopt hij goed. Ik heb recentelijk de gloeibougies vervangen en ik ga er vanuit dat het nu opgelost is (dat moet blijken in de periode dat het weer kouder gaat worden).

Ik heb nu ook al een aantal keren gehad dat de auto start en vervolgens vrijwel direct weer afslaat. Bij het opnieuw starten lukt het niet om hem weer aan te krijgen. Dit lukt wel wanneer ik op sleeptouw getrokken wordt. Duurt wel vrij lang voordat hij start en als hij start veel grijze rook(diesel) uit uitlaat.
Wat de laatste tijd ook opvalt is dat bij het intrappen van de koppeling tijdens het schakelen de motor af en toe uit valt. Bij het loslaten van de koppeling in de versnelling slaat deze dan vrijwel meteen weer aan. Dit gebeurd bij een koude motor.
Tevens draait de motor zo nu en dan bij stationair toerental onregelmatig en lijkt het tijdens het rijden alsof de motor in houdt. Bij vaste positie gaspedaal heeft deze dan de neiging sneller/langzamer toerental aan te nemen. Dit komt enkel voor bij een koude motor.

Iemand enige tips? Kleppen stellen, timing brandstofpomp of verstuivers?

Alvast bedankt.

Peugeot106_1.5D

Geplaatst door Peugeot106_1.5D (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Beginnen met kleppen stellen,zijn ze gevoelig voor.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.