Peugeot Boxer: hechtingsprobleem lak

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 HDI 120PK

Beste

Mijn bus heeft een hechting probleem met de lak. De grondlak is nog van degelijke kwaliteit, alleen de eindlak heeft duidelijk een hechtingsprobleem met de grondlak.

Jammer genoeg is dit een bekend probleem; toch weigert peugeot hierin tussen te komen omdat er geen onderhoud bij officiële garage gedaan is, (zelf een beetje hobbyen mag blijkbaar niet)

Wat is jullie advies hierin? Wetende da ik er graag nog twee jaar mee zou willen verder rijden en proberen om dan nog in representatieve staat te verkopen.

Ik zou het volledig kunnen overspuiten, maar daar kruipt veel tijd in met schuren en bijwerken ed. en gezien gewone lak nogal gevoelig is voor lakfouten ed. Was ik zelf aan het denken aan plasti dip. Ik heb hierin zelf een beetje research gedaan. plasti dip is meer voor velgen en accenten aan te brengen, maar volledige auto's zou ook geen probleem zijn. Alleen op langere termijn weet ik het niet, ik hoor goede en slechte verhalen. Hechting zou fenomenaal zijn, maarja blijft dit ook na 4-5 jaar in weer en wind. Ik denk zelf door de rubbere coating dit toch wel bijzonder weersbestendig zou moeten zijn, mits goed aangebracht.

spuittoebehoren is allemaal aanwezig dus dat is geen probleem.

dit is de staat van de lak, is op meerder plaatsen aan het lossen, boven de voorruit, boven de schuifdeur, dak, enzovoort

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-qxee3...[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-b8EbD...[/img]

Op de achterdeuren is het begonnen door het verwijderen van tape van de vorige eigenaar, maar onder de nummerplaat is het spontaan beginnen afblodderen, alsook de overig plaatsen.

vdbeke

Geplaatst door vdbeke (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

In principe zit er maar 1 ding op in deze situaties , en dat is de witte verf er af schuren en opnieuw spuiten.
Alle andere oplossingen /reparaties worden aangebracht op een ondergrond die niet vast zit , ook dit zal dan na verloop van tijd los laten samen met de witte verf.
plastidip , is een matte afwerking , die vrij arbeidsintensief is om aan te brengen , is het gewoon overspuiten van een auto.
Kijk maar eens op you-tube , staan genoeg filmpjes.

vdbeke (0), 9 jaar geleden

Dank voor uw antwoord, ik zal zoieso overal moeten schuren, om de overgangen vlakker te krijgen en zeker bij de loslatende gedeelten. De lak blijft loslaten als er niets aan gedaan word, omdat er vuil en vocht onder de lak kruipt en zo verder gaat afblodderen.
Waar de lak nog goed is dacht ik gewoon licht te schuren, bus volledig wassen met dasty (werkt ontvettend) en dan alvorens te spuiten alle vlakken nog eens goed ontvetten.

Waarom dan plasti dip en geen gewone lak? omdat gewone lak nogal gevoelig is voor lakfouten ed. en je de minste oneffenheid ziet.

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Als lak goed hecht , heeft het weer en vuil geen invloed op het los laten .
Pak maar eens een goede hogedruk reiniger , waar de lak goed hecht gaat het er niet af , anders wel.

vdbeke (0), 9 jaar geleden

Hoe verklaar je dan dat in de cabine en laadruimte waar de lak ook zit, niet loslaat?

Eigenlijk schrijf je prefect waar ik op doel. hoge druk op willekeurige plek, lak laat niet los. Plaats je dan de hoge druk op een plek waar de lak los laat, hoppa komt de rest ook los. Is net hetzelfde als je plakband wil verwijderen. Begin je ergens willekeurig ga je het jezelf moeilijk maken. Begin gewoon aan een kant en je zal vele malen sneller de plakband kunnen verwijderen. hetzelfde met de lak.

Nu stelde ik mijn vraag om te horen wat jullie ervaring is met plasti dip en hoe het zich op lange termijn houd. en/ of wat jullie adviseren.

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

vdbeke

Is wrappen miss. een idee ? dit is vele malen sterker.
Zoek hier maar eens op.

Gr. paul

vdbeke (0), 9 jaar geleden

Wrappen was een optie totdat ik langsging bij een bedrijf, door de grote oppervlakte wordt het redelijk duur, ik kan het niet zelf en door de kitnaden en de lak waren ze terughoudend.
Het schuren ed is geen ramp dat kan ik zelf, maar het plaatsen van de "folie" kan ik niet. nu toevallig moet ik morgen nog eens bellen naar hun.
Al bij al raden ze het me af om dit toe te passen en adviseerden ze me zelf ook voor plasti dip. Ik moet wel zeggen dat ik zelf al had aangegeven dat ik plasti dip interessant vond.

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Plasti-dip is mooi in meerdere lagen , ruime tijd nemen tussen de lagen , mat eindresultaat , er is wel een soort vernis te verkrijgen , maar geeft hooguit zijdeglans effect.
Dekt slecht op scherpe randen.
Al op you-tube gekeken ?

vdbeke (0), 9 jaar geleden

ja tuurlijk heb ik daar al op gekeken, maar long-term vind ik geen informatie. max 2 jaar en dan zijn de kleur beu en halen ze het er terug af.

6-7 lagen om het er gemakkelijk af te kunnen halen, maar dat wil ik juist niet. Je kan de primer gebruiken voor "definitieve" hechting, maar hoe goed is die hechting dan effectief? en de glossifier als eindlaag voor een zijdeglans te creëren.

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Mijn zoon heeft eens voor een klant een paar velgen gedaan , en met de hogedrukreiniger ging het er niet af , heeft dus alles met de hand er af moeten pulleken , bleef te flexibel.

vdbeke (0), 9 jaar geleden

kleine update.

Ik ben eens langsgeweest bij industrieel verfgroothandel, [url=http://www.aerts-coatings.be/industriele...]aarts[/url] in lommel.
Ik heb prijs laten maken voor 32m² metallic verf, zou me rond de 160-180 euro kosten. Een pak minder als plasti dip €550.

Wat raden jullie aan alles tot op metaal afschuren en opnieuw beginnen met grondlaag. of enkel witte eindlaag erafschuren en dan een nieuwe eindlaag aanbrengen?

Dan voor bumper en spatbord (7401 FG en 7841 w5) nog eens 150 euro. Accidentje en bumper is gebarsten en diepe krassen (vorige eigenaar), dus dacht ik deze ook mee te vervangen.

vorige keer:
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-b8EbD...[/img]

na een wasbeurt vorig weekend:
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-pCIC2...[/img]

merk het kleine vlekje op de rechterdeur, welke ik opgeschuurd hebben zodat er geen randen meer zijn.

vdbeke (0), 9 jaar geleden

Intussentijd heb ik besloten de achterdeuren en het dak opnieuw te spuiten. Verf heb ik laten mengen bij het eerder vernoemde bedrijf.

2K grondlak en als eindlaag (PETROLIFERE ELF BIANCO), kleur matcht niet 100% maar komt in de beurt.

Resultaat kan je [url=http://www.schematheek.net/index.php?p=f...]hier[/url] bekijken.

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Prima toch .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum