Nissan Patrol: Auto trekt niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 di

De auto trekt niet maar de turbodruk is heel goed. De turbo slangen zijn ook niet gescheurd en zonder de slangen loopt de auto exact hetzelfde... Maar als je aan de turbo voelt is de druk echt hoog!

martinvc

Geplaatst door martinvc (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

R_Bakker (0) PRO, 9 jaar geleden

slangetje van de inlaat naar je brandstofpomp(bovenop de pomp) zit die er op of is niet lek.

martinvc (0) PRO, 9 jaar geleden

Ok ik het eens nakijken! Bedankt.

stranger68 (0) PRO, 9 jaar geleden

De 3.0 Di heft een electronische ZEXEL / Bosch VP44 pomp , die heeft geen slangetje nodig toch voor de turbodruk.

Heb je foutmeldingen ?

Bij mijn weten wordt de turbo vacuum geregeld aan gestuurd vis een ventiel, het gebeurd wel eens dat de vacuum pomp te weinig onderdruk kan creeren, controleer dit eerst en anders ventiel overbruggen met tussenpijpje en kijken of je verschil hebt.

Anders mogelijk uitlaat dicht of verstopt brandstoffilter

martinvc (0) PRO, 9 jaar geleden

De vacuum heb ik al gecontroleerd en was goed en het slangetje bovenop de pomp is ook goed..de bandstoffilter is nieuw en ik heb het hele brandstofsysteem uitgeschakelt dmv een losse beker met diesel..
Maar de uitlaat heb ik nog niet gecontroleerd.

Ga ik morgen doen. Bedankt voor de tips!

martinvc (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik heb een foutmelding van de luchtmassameter maar daar zit al een nieuwe in en ik heb er al 3 in gehad waarvan 1 zeker goed was uit een rijdende patrol

stranger68 (0) PRO, 9 jaar geleden

oké goed bezig, heb eventueel ook nog een originele LMM liggen die goed is.

Woon in de buurt van Veghel / Eindhoven.

Belangrijk is of dit probleem ineens is ontstaan of langzaam aan.

Blijft het vacuum ook goed als andere ventielen worden aangestuurd, als er ergens een lek is valt het vacuum daarop weg,anders eventueel de EGR tijdelijk dichtmaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.