Peugeot 106: Peugeot 106 accu laadt niet bij

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Goede dag,

Ik heb een probleem met onze peugeot 106.
De accu laadt niet bij
Als ik de spanning meet op de accu bij lopende motor blijft hij op 12 volt.
Als ik de open spanning meet op de dynamo plus pool t.o.v massa is dit stationair 19 volt. (lijk me hoog maar misschien kan dit als hij niet gestabiliseerd wordt door de accu, die fungeert immers ook als een afvlakkingscondensator)
Gaat de plus pool van de dynamo direct naar de accu? Want als ik ohms meet meet ik meer dan 10k ohm, dus nagenoeg onderbroken.
Het is een bosch dynamo, ik neem aan dat hier de spanningsregelaar in zit?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Hartelijke groetjes,

Patmas

patmas

Geplaatst door patmas (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

patmas (0), 9 jaar geleden

Het is inmiddels opgelost.
Twee weken geleden heb ik de startmotor bij een garage laten vervangen.
Ze zijn vergeten de plus van de dynamo bij de plus pool van de startmotor te zetten.
De pluspool hing los tegen het chassis aan, gevolg spanningsregelaar van de dynamo defect.
De accu werd dus niet meer bijgeladen en zo is ook mijn dynamo( spanningsregelaar defect gegaan....
Accu heb ik opgeladen en ben naar de garage gereden, deze beloven het kosteloos op te lossen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.