Peugeot 306: Koppakking vervangen Peugeot 306

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 (TU3JP)

Ben nu zo goed als zeker dat ik een lekke koppakking (druk in het koelsysteem, lichte rook in de uitlaat bij starten ed). Moet dus zsm. de koppakking vervangen.

Voor het grootste deel weet ik wat ik nodig heb :
* Koppakkingsset
* Distributieriem met spanrol EN waterpomp
* Bougies

Mis ik nog wat? Ik weet niet of je de kopbouten kunt hergebruiken ed.

Ook ben ik op zoek naar de aanhaalvolgorde en aanhaalmoment van de kopbouten ed. Wie heeft deze en wil deze delen met mij?

Misschien ook iemand die technische gegevens heeft hoe je precies en evt. welke volgorde je moet aanhouden. Ook dit kan ik goed gebruiken. De basis weet ik wel maar dan van een Daf MX13 motorblok en dat is toch iets heel anders.

Ik wacht de reacties af.

Mvg. en dank voor je tijd.

Marco Vering
Winterswijk

MarcoVering

Geplaatst door MarcoVering (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JaapVeld (0), 9 jaar geleden

Misschien heb je hier wat aan het filmpje heeft 3 delen.

http://www.youtube.com/watch?v=28oopgvst...
http://www.youtube.com/watch?v=0O4adJTeR...
http://www.youtube.com/watch?v=4aXG4-nF2...

Laten vlakken en nieuwe bouten gebruiken, nieuwe riem, en handig is ook gelijk waterpomp (alles is toch los) en je kunt weer kilometers maken, Succes

Gr Jaap

MarcoVering (0), 9 jaar geleden

Riem en waterpomp had ik al in de bestellijst. Heb er nu dus ook de kopbouten bij.

Mis alleen nog de aanhaalmomenten van de kopbouten ed.

Heeft iemand ook een indicatie hoeveel uur (buiten het vlakken om) je er ongeveer mee bezig bent? Oftewel is het eventueel op een zaterdag goed te doen, evt. met 2 man?

JaapVeld (0), 9 jaar geleden

Nog 1 tip draai niet aan je krukas als je kop er af is. Ik weet niet of het bij dit betreffende motortype ook zo is maar losse cilinderbussen gaan aan de voet lekken als je ze lift door het draaien van de zuigers. Als je ze wilt draaien moet je even een constructie maken met plaatjes en je oude kopbouten om e.e.a. vast te zetten.
Tip is geboren uit ervaringsdeskundigheid zal ik maar melden haha.

Ik heb geen aanhaalmomenten paraat maar er is hier vast wel een welwillende prof die ze paraat heeft.

Is het te doen op één zaterdag tja als je een revisiebedrijf weet te vinden die je kop vlakt terwijl je wacht en ook nog op zaterdag denk ik dat het kan. Zal wel een lang dagje worden. Alles wat je loshaalt even aan beide zijden voorzien van een tapeje met een indicatie dat ze aan elkaar horen is ook een slimmigheidje. Ik gebruik zelf altijd mijn oude lakstiften om een kleurcode aan te brengen op alle snoertjes en sensoren die ik los haal.

Succes

Gr Jaap

MarcoVering (0), 9 jaar geleden

JaapVeld bedankt voor de tips met de kleuren en plakkertjes. Werk zelf in een werkplaats voor bedrijfswagens waar ik vooral de nieuwbouw doe. Dus al en toe ook oonderhoud ed. De basis is bekend maar zoals ik al zei ken ik de MX13 van Daf beter.

Iemand nog de aanhaalmomenten in de buurt toevallig? Hou me aan bevolen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.