Peugeot Boxer: trekkracht boxer

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5tdi

Heb een boxer met alko chassis rijgewicht 3300kg.
auto trekt niet in de 4e en 5e versnelling.
top is ong 95km/u.rij in de 4 naar 95km als ik overschakel naar de5 zakt hij weer terug naar 80km/u.

peuherbie

Geplaatst door peuherbie (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

aan de hand van de motor lijkt me dit de eerste boxer te gaan rond de 99/2003 ongeveer
als het klopt is het 79kw/105pk koppel van 230nm top zou rond de 140km/h max kunnen liggen, maar dat ligt ook veel aan de onderhoud historie van de auto zelf
dan zal je dus ook niet veel zwaarder zijn als 1800kg maar vol beladen dus 3300kg dat je dan 100km/h haalt durf ik zo niet te zeggen
heb je dit voorheen wel gehaald??

op basis van je verhaal ontbreekt sommige details wat me anders zou kunnen helpen

met de laatste acht van chassisnummer kunnen we meer zeggen qua tips

peuherbie (0), 9 jaar geleden

Het is een boxer chassis cabine met alko onderstel en carroserie bak erop gebouwd.
leeg gewicht is 2520 kg laatste 8 cijfers van chassisnr zijn 15068208.
auto heeft enkele jaren stilgestaan heb hem wel regelmatig laten lopen.
kmstand van de motor is 150000km.er is aan de brandsof hoeveelheid en turbodruk wel iets veranderd maar heb zelf het idee dat er meer in zit.weet alleen niet hoe het afgesteld moet worden.

peuherbie (0), 9 jaar geleden

Hallo kan niemand mij helpen??

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

kon vorige keer helaas niet kijken ivm de servicebox eruit lag op dat moment,
net ff gekeken en gezien dat er een bericht is over verstopping van de carter ventilatieslang. kan zijn dat dit het geval is
vooral door in die periode alleen maar ff gestart. je moet er dan namelijk ook echt mee gaan rijden.
zit zeg maar sludge in

kans is dus aanwezig dat de slang verstopt zit met gevolg minder motor vermogen

er is een reparatie procedure ervoor, maar dat zou je plaatselijke peugeot dealer kunnen navragen, want zullen nieuwe slang en filtertje voor bestelt moeten worden

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.