Peugeot 206: Centrale deurvergrendeling afstandsbediening

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1360cc (1.4)

Het gaat over de afstandsbediening van de cv van mijn 206 1.4 XR.
De sleutel werkt prima in het slot (alle deuren openen normaal), wanneer ik ver- en ontgrendel.
Maar de afstandsbediening werkt de ene keer wel en de andere keer niet.
Wanneer deze wel werkt is het prima, maar eerst moet ik heel vaak proberen en
het lijkt erop dat deze werkt als je op een bepaalde plek gaat staan en richt op de auto.
Ik wil gewoon dat deze altijd werkt. Ligt het aan de batterij van de sleutel?

Ik heb de batterij nog niet vervangen en daarover heb ik een vraag:
Kan ik de batterij vervangen van de sleutel zonder dat ik de sleutel opnieuw moet programmeren?
En zo niet, hoe moet dat dan?

Alvast bedankt!

peugeot206gek

Geplaatst door peugeot206gek (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

Na batterij wissel, de afstandsbediening weer aanmelden op de auto (synchroniseren).
Staat in je boekje wat bij de auto is...

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

Bedankt! Erg fijn.
Klopt het dat een CR2016 3V knoopcel batterij is?
En kan ik deze bij een tankstation halen of moet ik daarvoor even een halen bij een Peugeot-dealer?

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

CR2016 3V is inderdaad een knoopcel batterij...ik weet niet of een tankstation die verkoopt, anders morgen naar de dealer of een winkel die ze verkoopt.

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

Het is gelukt! De afstandsbediening werkt weer prima! Ik heb een knoopcel bij het tankstation Esso gekocht, blijkbaar verkopen zie die daar ook.
Waar ik nu eigenlijk nog wel benieuwd naar ben is waar de ontvanger zit van de centrale deurvergrendeling

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

Oplossing:
Batterij kopen CR2016 3V knoopcel (maakt blijkbaar niet uit waar, gewoon een goede kopen)
Sleutel opendraaien en batterij vervangen.
De sleutel hoefde niet gesynchroniseerd te worden.

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

Mooi zo...bedankt voor de feedback.

peugeot206gek (0), 8 jaar geleden

Oplossing: zie bovenstaand bericht (06/07/2014, 12:12)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.