Peugeot 206: Schakelaar achterruitenwisser

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1360cc (1.4)

Onlangs heb ik mijn 206 een nieuwe kolomschakelaar gekregen (schakelaars verlichting en ruitenwissers)
Nu kan ik alleen mijn achterruitenwisser niet meer bedienen.
De ruitenwisserschakelaar kan alleen omhoog en omlaag (ruitenwissers voor) en naar voren (sproeien voorruit)
maar ik kan niet aan de knop draaien (net zoals je dimlichten aanzet met de andere schakelaar).
Weet iemand of deze dat niet aangesloten is ofzo? Het lukt me niet om aan dit knopje te draaien.
Als foto's nodig zijn dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!

peugeot206gek

Geplaatst door peugeot206gek (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 9 jaar geleden

Waar heb je die schakelaar vandaan?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Verkeerde schakelaar.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

@hobby-monteur
makkelijker antwoord was er niet

idd verkeerde schakelaar, zijn verschillende voor
met en zonder auto verlichting erop en ook met en zonder achterwisser
zelfde geld voor de mistlampen en airbag ook (heb met 2 stekker en enkele stekker)

qua communicatie kan het vaak wel allen rest omheen wil dan niet lukken.

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

Inderdaad. De ruitenwisserschakelaar heeft geen draaibaar deel aan het uiteinde.
Kan ik op een of andere manier mijn achterruitenwisser nog aansluiten m.b.v. een knopje ofzo?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewt...

Ik lees bijvoorbeeld hier al een forum waarbij iemand helemaal geen achterruitenwisser heeft (en ook geen draaibare ruitenwisserstengel).
Zo ik ook zoiets kunnen maken? Ik heb alleen geen knopje voor bediening. Wel zit er natuurlijk al een complete ruitenwisser met motor en bedrading enz.
Hebben jullie ideeen?

hobby-monteur (0), 9 jaar geleden

Waarom vervang je de schakelaar in hemelsnaam niet voor het juiste type,in plaats van in de bedrading te gaan rommelen,dat is toch vragen om problemen?
Of zie ik iets over het hoofd!

peugeot206gek (0), 9 jaar geleden

Ik snap je antwoord en het klopt ook. Maar het autobedrijf waar ik de auto kocht heeft bij de APK voor mij een nieuwe schakelaar erin gezet. En aangezien deze niet goedkoop zijn om er zelf dan weer een nieuwe in te zetten ging mij wat te ver. Toch had ik graag gezien dat de achterruitenwisser het deed en ik dacht misschien kan het op zo'n manier?
Misschien heb je ook wel gelijk en moet ik het zo laten.

harry4203 (400) PRO, 9 jaar geleden

dan hebben ze toch een fout gemaakt? terug, en juiste schakelaar plaatsen.

peugeot206gek (0), 8 jaar geleden

Klopt ze hebben een fout gemaakt. Maar ik mocht al blij zijn dat ik een nieuwe kolomschakelaar kreeg aangezien deze zeer prijzig zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.