Peugeot 207: airco word niet erg koud

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste Peugeot rijders,

De airco word niet heel erg koud. Duurt ook even(4a5 minuten).
Hij lekt niet, en ik ruik ook niets.
Heb niet t vermoeden dat ie moet worden bijgevult.
Mijn vraag is of dit normaal is bij een 207.
Voorheen had ik een 206 met climatcontrol en dat werkte perfekt.

Het lijkt mij niet echt nodig om de hele airco na te laten kijken voor 129 euro.

Wat vinden jullie?

Elaine

Geplaatst door Elaine (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=Elaine]Het lijkt mij niet echt nodig om de hele airco na te laten kijken voor xxxx[/quote]
Ook het Airco systeem ontkomt niet aan onderhoud, het is dus raadzaam het e.a te laten controleren.

Gr. paul

conradus (50), 9 jaar geleden

Volgens mij is het aircosysteem van de 207 heel erg krap bemeten want mijn dochter klaagt er al jaren over dat het onvoldoende koelt.
In het begin heeft de dealer getracht het te verbeteren maar steeds zonder enig resultaat. Dat die onderbemeten is zal Peugeot echter nooit toegeven want dat gaat ze veel geld kosten.
De 107 b.v. koelt stukken beter dus het kan wel, maar daar hebben citroëen en Toyota een dikke vinger bij in de pap gehad.

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

De prestatie van een airco systeem valt of staat met het onderhoud...
Jaarlijkse controle van het systeem is wel het minste wat moet gebeuren.
Dus....jaren lang klagen helpt niet, onderhoud wel.

bitbyter (0), 9 jaar geleden

Hoe weet je zeker dat ie niet lekt en bijgevuld moet worden? Hoe heb je de diagnose gedaan?
Is de luchttoevoer wel voldoende? Heb wel eens gezien dat door een interieurfilter zodanig vochtig en dichtgeslipt was, dat de auto in de zomer niet koud en in de winter niet warm werd.
Anders airco bij laten vullen, dan kan men gelijk zien door fluor (uv-vloeistof) toe te voegen of er ergens een kleine lekkage zit.

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

Airco bijvullen is geen optie en wordt door een bonavide aircobedrijf ook niet gedaan.
Leeghalen, vacumeren en opnieuw vullen met de juiste hoeveelheid.

Elaine (0), 7 jaar geleden

Is nagekeken en opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.