Peugeot Partner: Peugeot Partner 1.6 16v schokt heel lichtjes

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Beste leden,

Ik heb vaak last van heel lichtjes schokken. Dan heb ik het gevoel dat de auto soms inhoudt (heel eventjes). Bij stoplichten merk ik dat de auto eventjes schokt.
Ik had problemen met de bobine, deze reeds vervangen + bougies (had toen ergere schokken 2 bougies deden niets). Nu rijdt de auto verder goed. Ik kan tot 150 km/h rijden geen probleem.

Uitgelezen en enige fout wat erin zat is:

Knock detector signal fault (Front row of cylinders) : Short circuit to earth

Wie kan mij aub verder helpen en waar zit deze sensor in mijn auto. Hoe kan ik deze testen?
Betreft Peugeot Partner 1.6 16v BJ: 2003

Alvast bedankt!

vwboratdii

Geplaatst door vwboratdii (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

vwboratdii (0), 9 jaar geleden

Niemand een idee? Nieuwe uitdagingen heren....keer wat anders ;-)
Kan de kloppensensor kapot zijn? De auto start altijd meteen goed.

harry4203 (450) PRO, 9 jaar geleden

motorvervuiling kan oorzaak zijn. keer duitse autobahn op.

vwboratdii (0), 9 jaar geleden

Harry bedankt voor je reactie (eindelijk)...
Duitse autobahn heb ik een tijdje geleden gehad, toen erg hard gereden op de autobahn (zal ik hier niet zeggen hoe hard het was, straks slingeren ze me ook op de bon hiero)

Ik kocht de auto jaar geleden toen was de motorolie beetje zwart (de vorige eigenaar deed 10w40 erin), maar de motor draaide perfect toen (ik had het daarna ververst met 5w40 van techno (action)). Toen daarna is het mij opgevallen met de lichte trillen.
Motor verbruikt geen olie en is mooi bruin van kleur

Kan het hiermee te maken hebben? Ik hoor geen tikken in de motor (alleen als het nog koud is).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum