Peugeot 206: Alle lampjes branden en kan niet uitgelezen worden.

Bouwjaar: 2005, Motorcode: 1600

Hi, mijn auto 206cc heeft 6 maanden stil gestaan en moest opgestart worden met startkabels.
Nu branden alle lampjes op het dashboard, gaat het dak niet meer open en motor verkoeling
werkt niet, moet dit dus handmatig doen dmv de verwarming aan te zetten met de fan op
de hoogste stand. Alle storingen die je maar kan bedenken komen langs op het menu.
Heb de auto laten uitlezen maar dit lukt ook niet. Heb de zekeringen kastje onder de motorkap
vervangen op advies van de garage, zonder resultaat.
Nu hebben ze het over een nieuwe computer. Voordat ik meer kosten maak, wil ik er zeker van zijn
dat dit ook nodig is. Ik heb niet echt vertrouwen in hun prognose. Heeft iemand hier ervaring mee
om mij hierin te adviseren.

Vriendelijk bedankt

Monique

Moniquevanduinen

Geplaatst door Moniquevanduinen (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Wellicht een overbodige vraag: waren de startkabels correct aangesloten tijdens opstarten = plus op plus, min op min?

Moniquevanduinen (0), 9 jaar geleden

Ja dit is de million dollar question. Ik heb vermoeden van niet, maar weet dit niet zeker!

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Hmmm....... je was blijkbaar geen ooggetuige van deze handeling?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Onder het zekeringenkastje in de motorruimte hangt nog een rijtje grotere/zwaardere (hoofd)zekeringen.....zijn deze gecontroleerd? Binnenin de auto, links naast de stuurkolom achter de rechthoekige klep hangt de zogenaamde BSI, met daarin ook een flink aantal zekeringen. Welke in dit geval mogelijk van toepassing zijn, weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar controleer in ieder geval óók deze zekeringen.

Hans4040 (185) PRO, 9 jaar geleden

Ik vermoed dat er een spanningspiek heeft plaatsgevonden met het weer loshalen van de startkabels....
Inderdaad, controleer ALLE zekeringen, die hans4074 noemd.

Moniquevanduinen (0), 9 jaar geleden

Alle zekeringen zijn gecontroleerd en zijn okee (volgens garage) is het de moeite waard om ze alsnog te vervangen?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Lastige vraag in die zin...als de zekeringen volgens de garage in orde zijn, dan mag je aannemen dat dit ook zo is. Het is normaal gesproken ook 1 van de eerste controles die je in zo'n geval verricht. Vertrouw je het niet, laat ze dan nogmaals controleren. Alle zekeringen "dom"weg vernieuwen is een optie, maar het zou handiger zijn om eerst uit te zoeken of er misschien toch 1 defect is en welke, zodat je gerichter te werk kunt gaan. Ik weet niet of de betreffend garage een Peugeot dealer is geweest, anders zou een bezoekje aan een dealer ook nog een optie kunnen zijn.

Moniquevanduinen (0), 9 jaar geleden

Nee was geen peugeot dealer, er zit er 1 hier en die schrijft met een hark! Op dit moment staat de auto weer bij een andere garage om het probleem op te lossen. Ik had gehoopt dat jullie mij een beetje op weg konden helpen hiermee. Heeft u misschien een idee wat de volgende stap zou kunnen zijn mochten de zekeringen in orde zijn?

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat soort opmerkingen over met een hark schrijven, lijkt me niet ter zake doende om dit probleem op te lossen. Feit is wél dat een dealer over diagnose-apparatuur beschikt waarmee doorgaans meer gedaan/uitgelezen kan worden. Je geeft in je 1e bericht aan dat het uitlezen niet lukt. Dit kan als oorzaak hebben dat de diagnose apparatuur waarmee deze garage werkt bijv. niet de juiste is?? Verder zitten er meerdere elektronische componenten/computers in deze auto die uitgelezen kunnen worden oftewel....is er met geen van deze componenten communicatie met hun diagnose-apparaat? Hopelijk komt de andere garage met de juiste oplossing.

antoonio (0), 9 jaar geleden

[quote=Moniquevanduinen]Nee was geen peugeot dealer, er zit er 1 hier en die schrijft met een hark! Op dit moment staat de auto weer bij een andere garage om het probleem op te lossen. Ik had gehoopt dat jullie mij een beetje op weg konden helpen hiermee. Heeft u misschien een idee wat de volgende stap zou kunnen zijn mochten de zekeringen in orde zijn?[/quote]
een goedkope!!! garage die niks oplost!!! is altijd te duur.
de adviezen van hans zijn in mijn visie toch het overwegen waard succes

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.