Peugeot 206: 206 1.4 - Carterpanpakking vervangen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik ga binnenkort de carterpanpakking van een 206 1.4 uit 1999 vervangen. Er is een beginnende lekkage langs de rand van de carterpan te bespeuren.
Graag zou ik nog antwoord willen krijgen op de volgende vragen voordat ik aan dit klusje begin:

- Is het een rubberen pakking die bij de dealer te bestellen is? Ik lees op internet ook dat sommige mensen zeggen dat deze er niet is (terwijl ik ze imitatie wel kan vinden) maar dat je zelf een siliconenpakking moet maken.

- Is het een kwestie van de carterpan losschroeven en vervangen, of zitten er delen als een subframe/uitlaatpijp in de weg die ook gedemonteerd moeten worden?

Ik heb de auto zelf nog niet gezien, maar zou graag willen inschatten hoeveel werk het is en wat er gedemonteerd moet worden.
Alvast bedankt.

Groet Kajotan

kajotan

Geplaatst door kajotan (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 9 jaar geleden

De afdichting van deze carterpan bestaat uit een siliconen afdichting en dus geen losse pakking. Je hebt alleen maar een tube nodig met het juiste vloeibare pakking materiaal, te verkrijgen bij bijv. een auto-onderdelenwinkel. De uitlaatvoorpijp zal verwijderd moeten worden, dus een nieuwe pakking tussen voorpijp en uitlaatspruitstuk is wel handig. Voor de rest is het een kwestie van olie aftappen en de boutjes rondom los en daarna de carterpan zien te verwijderen. Deze kan erg vastgeplakt zitten. Ik vraag me alleen af of de lekkage inderdaad tussen de carterpan vandaan komt. Dit is een afdichting waar eigenlijk weinig problemen mee zijn bij de TU motoren.

harry4203 (415) PRO, 9 jaar geleden

zeg maar gerust niet, maar 1 moet de eerste zijn natuurlijk.

kajotan (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie´s.

De eigenaar is langs twee universele garagebedrijven geweest, beide zeiden dat het de carterpanpakking was, vandaar dat ik hier ook vanuit ging. Prijzen varieerden van 300 tot 800 euro voor reparatie, dat lijkt mij toch enorm veel geld voor zo´n klusje.
Volgende week zie ik de auto op de brug staan, hopelijk dat we dan met zekerheid kunnen vaststellen dat het deze pakking betreft. Anders zal het vermoedelijk een nokkenaskeerring oid zijn (?) en wordt het grapje wat ingewikkelder.

Kajotan

Ronald70 (0), 9 jaar geleden

Das een boel geld voor €800,-
Aan welke kant hangen de druppels dan?
Mij is altijd geleerd als je lekkage hebt moet je zo hoog mogelijk beginnen met kijken dus zou misschien ook "simpel"de kleppendeksel pakking kunnen zijn ;-)

kajotan (0), 9 jaar geleden

Topic mag dicht. Kennis kan zijn autp onder garantie bij verkoper laten repareren. Iedereen bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.