Peugeot Bipper: witte rook

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2

Sinds ik in het bezit ben van een peugeot bipper heeft de auto last van witte rook uit de uitlaat. Het gebeurt af en toe.
Je kan merken wanneer het begint, namelijk aan de stank die je ruikt in de auto en de koelvin die direct gaat loeien bij stilstaan met de auto. Veel witte rook is te zien en tevens komt de melding ''startstop systeem werk niet''. Ik heb de auto al laten controleren bij de dealer en de auto is daar uitgelezen maar niks gevonden. Daarna bij een andere autogarage geweest en die heeft ook niks gevonden. De auto verbruikt niet meer olie en de witte rook is meerdere malen in de week. Het helpt soms om de auto aan en uit doen maar soms pas na 20x. De auto word dagelijks gebruikt en ik rij er nu al 40.000 km mee. Ik wil toch wel weten of iemand het probleem kan vinden en/of tips.

Met vriendelijke groet,

Serdar

Serdarfb

Geplaatst door Serdarfb (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Bipper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

Geen garantie meer?
Probleem bij de dealer leggen,

kaleido 1 (1445) PRO, 9 jaar geleden

Als deze een roet filter heeft , zie je dan niet het regenereren van het systeem ?
Dit is een vraag voor de dealer en garantie.

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Serdar. De Peugeot dealer moet hiervan weten . Alleen maar uitlezen is geen optie of oplossing .
Er is zelf een bericht op Service box bekend over witte rook . Hebben ze hierna gekeken ?
En inderdaad wat Hans al memoreert , nog garantie ?
Geef eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .

Serdarfb (0), 9 jaar geleden

excuses bouwjaar is 2011. Garantie is verlopen dealer heeft niks gevonden en wilt niet verder kijken. Ik zal later even het chassisnr checken

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Serdar , ben je bij de Peugeot dealer in Almere geweest ? Het antwoord : wil niet verder kijken : is natuurlijk absurd en ontoelaatbaar . Geef maar een antwoord via mijn E- mail .

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Serdar, neem aan dat je rookstoring nog niet is opgelost .
Je zou me nog de laatste 8 cijfers van het chassisnummer geven ( zie 21 juli 18.08 uur )

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Bipper of stel zelf een nieuwe vraag.