Toyota Celica: Celica stinkt en trekt (onderin) slecht en loopt soms stationair

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb een Toyota Celica met een 1.8 waarvan de motor geheel is geregisseerd zo'n 20.000 km geleden en ook de complete ontsteking is vervangen.

Nu heb ik sinds enige tijd het probleem dat de auto zeer slecht trekt. Bovenin de toeren trekt ie nog behoorlijk maar het koppel lijkt extreem afgenomen. Zeker met airco aan is ie soms niet vooruit te branden. Ook gaat ie soms na enige tijd onregelmatig lopen, zowel op snelheid als ook stationair. Als hij bij stationair loop even onregelmatig loopt en ik geef dan gas dan loopt hij weer korte tijd prima. Soms lijkt hij die op 3-3,5 pit te lopen.

Hij verbruikt wel wat olie ondanks de revisie. Zo'n 1l op de 2000-2500 km.

Dit is wat we zo ongeveer tot nog toe allemaal gedaan hebben:
1) lambdasonde vervangen door een nieuwe en gemeten. Geeft perfecte waarde volgens het boekje
2) benzinedruk bij stationair loop, ook precies zoals uit het boekje
3) compressietest gedaan, alle 4 de cilinders 185 psi +-2 psi dacht ik
4) bobine/ontstekingsmodule door gemeten, ook perfecte weerstand
5) vacuüm gemeten. Ook prima, met gas geven gaat ie richting 0, dan valt ie zeer kort even onder de stationairwaarde en dan vrijwel meteen weer terug naar de stationairwaarde
6) bougiekabels doorgemeten. Allemaal 2ohm weerstand dacht ik. Kabels zijn ook pas ca 20k oud.
7) bougies zijn er goed uit. Niet onder de olie of iets dergelijks
8) rotor en verdelerkap zijn ook pas 20k oud
9) alle waardes op de ECU doorgemeten, ook perfect
10) water temp sensor gemeten bij verschillende temperaturen en ook die is perfect
11) benzine drukregelaar vervangen door ander exemplaar maar geen verschil
12) accu vervangen
13) iat gemeten en vervangen zonder verschil
14) tps vervangen door een nieuwe en afgesteld

Ik ben echt ten einde raad. Weet niet meer waar ik het moet zoeken. Bij de keuring in april waren alle uitstoot waardes gewoon perfect.

Iemand nog ideeën?

jayz

Geplaatst door jayz (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Celica? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

Ik zou toch de auto laten uitlezen. Mogelijk komen er wat foutcodes naar voren.

jayz (0), 9 jaar geleden

Hoi,

Ik heb hem uitgelezen, dat is eenvoudig zelf te doen maar hij geeft geen fout codes aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Celica of stel zelf een nieuwe vraag.