Peugeot 307: Vraag aangaande zekering

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Goedenavond,

Ik heb even een vraag over een zekering. De zoveelste alweer denken jullie vast.
Maar goed, ik heb al eens eerder een topic gestart over motorstoring en slecht lopen van de auto.
Dit heb ik eigenlijk zo goed als opgelost door de auto voor het starten even op contact te laten staan en pas als de lampjes uit zijn te starten.
Auto loopt nu beter alleen de storing heb ik nog niet weer weg laten halen dus die staat er nog in.

Nu zat ik even naar de zekeringen te kijken onder m'n dashboard maar kwam er achter dat er geen zekering in nummer 16 zit.
Kan iemand mij uitleggen of dit te doen kan hebben met de storingen(storing uitlaatgas en storing katalysator) En waar dient deze zekering precies voor? Ik heb al op internet gezocht e.d. maar kan er niet veel wijzer uit worden.
Bij het uitlezen van de auto komt niets van een zekering naar voren. Wel storing P0300.

Dit is volgens mij de zekering waar het om gaat:
F16

5A

+BB-2

+VAN BOD1 BM34
+VAN BOD1 anti theft alarm
+VAN BOD1 particle filter
+VAN BOD1 CV00
+VAN BOD1 airbag

Hier gevonden: http://www.peugeotlogic.com/fuses/fuses3...

Groeten, Niels

pvtnelson

Geplaatst door pvtnelson (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Nog wat gedaan met de tips die je een half jaar geleden al kreeg m.b.t. tot de storingscode P0300?

kjdkraker (0), 9 jaar geleden

In het instructieboekje van je auto kan je lezen waar elke zekering voor is. Instructieboekjes zijn digitaal te raadplegen via http://public.servicebox.peugeot.com/ddb...

Als ik daar kijk bij een 307 bj 2002 dan zie ik: 16 5 A Intelligente servicecentrale motor, alarm, roetfilter, stuurkolomschakelaar, airbags.

Als zekering 16 mist dan zou ik dus andere problemen of storingen verwachten dan die je hierboven noemt.

pvtnelson (0), 9 jaar geleden

[quote=oldford]Nog wat gedaan met de tips die je een half jaar geleden al kreeg m.b.t. tot de storingscode P0300?[/quote]
Nee niet alles ivm kosten en omdat de auto weer goed is gaan lopen na dat trucje met de sleutel en omdat ik vaker tank zodat ik hem niet bijna leeg rijd.

Ik ga binnenkort de storing eruit laten halen en kijken of hij dan niet meer terug komt.

pvtnelson (0), 9 jaar geleden

[quote=kjdkraker]In het instructieboekje van je auto kan je lezen waar elke zekering voor is. Instructieboekjes zijn digitaal te raadplegen via http://public.servicebox.peugeot.com/ddb...

Als ik daar kijk bij een 307 bj 2002 dan zie ik: 16 5 A Intelligente servicecentrale motor, alarm, roetfilter, stuurkolomschakelaar, airbags.

Als zekering 16 mist dan zou ik dus andere problemen of storingen verwachten dan die je hierboven noemt.[/quote]
Ja dat had ik inderdaad ook gelezen in het boekje, maar goed ik las; 'Intelligente servicecentrale motor' dus dacht misschien heeft dat wat met die storingen van doen.
Ik ben een leek op dit gebied dus ik dacht ik vraag eens om raad, omdat het op internet ook zoeken is naar een speld in de hooiberg.

Deze zekering heeft er nooit ingezeten want ik heb hem er niet uit gehaald, kan dit betekenen dat mijn airbags nu ook niet werken?

kjdkraker (0), 9 jaar geleden

Ik zie bij geen van de andere zekeringen 'airbag' tussen de functies staan. Dus als er inderdaad airbags in je auto zitten (wat ik aanneem) en zekering 16 is niet aanwezig, dan zou ik verwachten dat je een airbag storingsmelding krijgt. Maar je zegt niet dat je die krijgt.

Ik snap dus niet wat er aan de hand is. Misschien dat een monteur opheldering kan geven.

pvtnelson (0), 9 jaar geleden

Nou dat is dus het probleem de monteur weet het ook niet zo goed meer.
Ik heb 1x een foutmelding gehad over de airbags, verder nooit weer.

trucker0werner (0) PRO, 9 jaar geleden

wat zijn de laatste acht van chassisnummer, kan zijn dat je airbag zekering ergens anders zit

tevens als je keeer foutmelding hebt gehad van je airbag is het heel vaak de com-schakelaar, daarin zit lint die dan breekt of slecht contact bij de stekker onder de stoel. gebeurt vooral bij de 3drs hatchback, dit ivm de stoel naar voren en terug geschoven moet worden

pvtnelson (0), 9 jaar geleden

Dit probleem kan gesloten wordne excuses voor de late reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.