Peugeot 205: benzine in de olie

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 gti

Hallo ik heb een Peugeot 205 1.6 GTI heb het probleem dat er benzine in de olie zit.
Was mijn vraag wat het probleem kan zijn.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

patje89

Geplaatst door patje89 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Hallo Patriek , lijkt er op dat je een na lekkende verstuiver heb. Loopt de motor wel goed ?
De benzine loopt langs de zuigerveren het oliecarter in .
Zodra de restdruk van het injectiesysteem gedaald is na het stopzetten van de motor, stopt het lekken ook .
Oplossing , betreffende verstuiver(s) vernieuwen .
Peugeot onderdeelnummer 1984-32.

patje89 (0), 9 jaar geleden

Hallo rene ja de auto loopt wel goed.
Hij pakt gelijk aan geen probleem

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Hoe heb je dit vast gesteld, door eraan te ruiken, of zie je echt het niveau stijgen? Wanneer heb je voor het laatst olie ververst? Als je veel koude starts maakt dan wil het wel voorkomen bij dit type dat de olie naar benzine stinkt. Anders eerst olie verversen en aankijken hoe snel het terug komt.

patje89 (0), 9 jaar geleden

Ja door er aan te ruiken maar de benzine lucht kwam al gelijk voorbij toen ik de pijl stok er uit haalde.
Ja de niveau zag ik stijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum