Peugeot 206: Peugeot 206 1.4 (2004) P0170 Fuel Trim Malfunction

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste,

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat ik bij een [b]koude start (motor)[/b] extra veel gas bij moet geven om goed weg te kunnen rijden. Als ik bijna geen extra gas bij geef wil de auto uitvallen. Hij schokt dan heel erg, pruttelt, hapert.

Als ik daarna weggereden ben, heb ik nergens meer last van en rijd de auto weer gewoon netjes door. Heel af en toe heb ik het probleem dat de auto op 3 cilinders gaat rijden (echt heel af en toe) en dan houd de auto in, rijd niet lekker.

De basics heb ik al uitgetest;

- Bougies vervangen
- Bobine vervangen
- Olie verwisseld (5W40)
- Gasklephuis gereinigd
- Valse lucht gekeken bij de motor

Net even de Peugeot dealer in de buurt gebeld, en ze gaven aan dat ze bij deze foutcode P0170 de [b]lambda sonde moeten vervangen + de software opnieuw moesten laden.[/b]

Prijs € 390,-

Maar uit veel research op verschillende sites (en deze) blijkt het dat het nog van alles kan zijn.

[b]Mijn vraag aan jullie, wat kan ik het beste nog doen?[/b]

Wat zijn de kosten normaal voor alleen de software opnieuw laden? De lambda sonde kan ik namelijk via online aanbieders voor maar € 150,- krijgen.

Ik wil het liefste zo veel mogelijk zelf uitsluiten door zelf eraan te klussen, schoonmaken etc...

Alvast bedankt.

Mvgr.

Maikel

M.Boxma

Geplaatst door M.Boxma (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (430) PRO, 9 jaar geleden

ik neem aan dat het hier om een 1.4 16v gaat? ikzelf zou beginnen met update en inleren gasklep. prijs is beetje dealerafhankelijk, denk dat je voor een tientje of 6 een eind bent.

M.Boxma (0), 9 jaar geleden

Is inderdaad een 1.4 16v

Dus advies is eerst software matig proberen, en mits dat geen oplossing bied pas hardware zoals in dit geval de lambda sonde vervangen, correct?

Zijn er nog andere dingen wat men zou kunnen doen?

harry4203 (430) PRO, 9 jaar geleden

nee, hiermee beginnen. wel na update motor KOUD inleren.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.