Peugeot 206: motor start soms moeilijk

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400 HDI

Bij het starten slaat de motor soms niet aan. Heb al gezien dat er luchtbellen meekomen door de doorzichtige leiding die van de handpomp komt. Hij heeft het niet altijd. Soms na langs stilstaan of soms na kort stilstaan, maakt niet uit. Heb wel een 3 maand geleden onderhoud gedaan en het dieselfilter vervangen. Dat zit met snelkoppelingen vast. Zou het daaraan kunnen liggen of heeft hier iemand andere ervaringen met lucht in de leiding ?
Eenmaal hij draait is er geen probleem meer. Dus ik denk aan een lekje in de terugvoerleiding waardoor de leiding leegloopt bij stilstand?

peter1947

Geplaatst door peter1947 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat denk ik ook. Mogelijk komt langs één van die snelkoppelingen een beetje lucht.

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

de kunststof leiding zelf wil ook doorslijten, daar waar die in de klemmen op het kleppendeksel zit. Al veelvuldig meegemaakt. Goed de onderzijde van deze leidingen inspecteren, dus uit de geleider/klemmen halen.

peter1947 (0), 9 jaar geleden

OK, das een goede tip, dat ga ik eens checken. Hartelijk dank.

ferdinand (60), 9 jaar geleden

Ik heb dit gehad met 1.4 HDI uit 2005.Ik weet niet of je ook dat balgje hebt waarmee je de kunt ontluchten. Zoja dan is waarschijnlijk de terugslagklep stuk of poreus.Een nieuwe kost 75 euro.
Ferry

peter1947 (0), 9 jaar geleden

Ga volgend week end dit allemaal eens bekijken. Het is de auto van mijn dochter en ze gaat er mee werken. Ik hou je op de hoogte. Dank voor de tip

peter1947 (0), 9 jaar geleden

Het is dus inderdaad de leiding die wat doorgeschuurd was. Hartelijk dank allemaal voor de tips.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.