Citroën C3 Pluriel: Citroen pluriel start niet meer

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 14hdi

Deze citroen C3 pluriel start niet meer en komt eigenlijk uit een andere garage waar ze het probleem niet konden oplossen. De startmotor draait ook niet rond bij het starten alleen de dashboardverlichting gaat branden.
Bij het uitlezen blijkt dat er geen communicatie is met de injectieberekaar. De transponder code wordt wel aanvaard en er is ook commucicatie met de Bsi. De voedingen en de can verbindingen tussen Bsi injectieberekenaar en ABS is in orde.
Ik heb de injectieberekenaar laten nakijken bij AC tronics en die vertelden me dat de injectieberekenaar bij hen op de testbank wel zou communiceren.
Nu vermoed ik dat de communicatie op de Can lijn naar de injectie misschien wordt verstoord door de BSI. Probleem is dat AC TRonics geen BSI's kan controleren en er bij Citroen geen BSI's van dat type nog gemaakt worden. !!!
Iemand een oplossing of een vermoeden ?

amazongrietje

Geplaatst door amazongrietje (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

je geeft aan dat de computer wordt vrijgegeven maar start niet
ook het abs systeem zal deze vrij moeten geven om te kunnen starten
probeer eens een andere zekeringkast bsm
kijk ook eens naar de parameters van div computers

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.