Peugeot 206: Airbag vraag Peugeot 206 GTI 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 2.0 16v

Hallo allemaal,

Dit is mijn situatie, mijn oude half lederen/half alcantara bestuurdersstoel was dermate beschadigd/beschadigd etc. dat ik besloten had om een andere stoel te kopen en deze te "swappen" zo gezegd zo gedaan, echter tijdens het kopen van de nieuwe stoel helemaal over het hoofd gezien dat deze GEEN airbag heeft en mijn stoel wel. De stoel vandaag gewisseld en zoals je al kunt raden vind mijn peugeot mij niet zo aardig en geeft deze een storing. (airbag storing) Nu weet ik dat er "dummy's" bestaan (2ohm weerstanden ongeveer) die het signaal (pulserend) van de airbag simuleren zodat deze storing wordt weggenomen en de overige airbags wel gewoon werken.

Ik weet dat het beter is om gewoon een stoel met airbag te nemen etc. etc. maar toch zou ik graag voor deze optie willen gaan en wil ik aan jullie vragen of iemand mij kan helpen welke weerstand ik precies nodig heb om ervoor te zorgen dat de storing omzeild wordt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

chris-marvin

Geplaatst door chris-marvin (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

chris-marvin (0), 9 jaar geleden

Is al opgelost, bedankt dat niemand kon reageren omdat mijn vraag geblokkeerd werd omdat ik nooit oplossingen zou plaatsen... (Zie mijn topic's, staan gewoon oplossingen bij indien er een oplossing was)
Afijn voor de mensen die het nog eens nodig hebben: De airbag heeft een weerstand van 2.5 Ohm aan de bestuurderszijde!, wil je dus een stoel plaatsen zonder airbag of is je airbag defect etc. Maak dan een weerstandje van 2.5 Ohm!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.