Peugeot 406: Peugeot 406-2001 1.8 Benzine-Inhouden motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16 V

Beste Allen,

Onze auto houdt in bij aanhouden van dezelfde snelheid. Auto lijkt langzamer te gaan met dezelfde druk op gaspedaal en als ik dan de gaspedaal weer indruk, heb ik weer vermogen.
Ook heb ik af en toe storingslampje branden (motormanagement = antipollution fault). Uit laten lezen en de computer geeft een storing in de achterste lambdasensor storing. Echter, ik twijfel of het vervangen wel de oplossing zal bieden. Lampje gaat ook wel weer uit zichzelf uit (nadat de auto een nachtje heeft gestaan).

Weet iemand wat het kan zijn?

Auto heeft reeds 260.000 km gelopen.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Jacek

kecaj1306

Geplaatst door kecaj1306 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

heemskerk4251 (0), 9 jaar geleden

Heeft uw 406 al een electronisch gaspedaal? Ik bedoel, gaat de gaskabel naar een potmeter, dus niet rechtstreeks naar de gasklep? Zo ja, laat de gasklep opnieuw (koud) inleren door de dealer.

pieterp9094 (0) PRO, 9 jaar geleden

Deze EW7 heeft nog een gewone gaskabel verwacht ik.

Ik zou beginnen met een 4gas test om te kijken of er rondom lambda of kat iets aan de hand is wat dit probleem kan veroorzaken. Post de gemeten getallen anders even hier op de site.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.