Peugeot Partner: Peugeot Partner 16 HDI start (soms) niet met warme motor

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdi

Peugeot Partner heeft volgend probleem. Als de auto koud is, start hij altijd. Eens de motor warm en men legt de motor stil, gebeurd het vaak dat de auto niet meer aanslaat. De startmotor draait rond, maar motor slaat niet aan. Net of de motor krijgt geen brandstof. Dan moet men 20 minuten wachten en start de motor wel. Legt men motor stil, kan men wel onmiddelijk terug starten. Het is pas als de auto een tien minuten stilligt dat hij niet meer aanslaat. Auto is reeds verschillende malen in garage geweest. Eerst was er geen foutmelding, dan wel. Fout met nokkenas sensor. Garage heeft al nokkenas en krukas sensor vervangen, de stekkers eruit tussen uit gehaald en draden gesoldeerd. Het probleem blijft zich voordoen en garagist weet ook niet direct een oplossing. Het is zoeken en telkens dingen uitsluiten door vervanging. Ik vrees dat dit nog een tijdje kan doorgaan en uiteindelijk veel geld gaat kosten. Ook worden er volgens mij onnodige dingen vervangen. Graag nuttige tips hieromtrent. Alvast bedankt.

patfa57

Geplaatst door patfa57 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 9 jaar geleden

Verstuiverlektest uitvoeren of brandstofdruk meten bij koude en warme motor.

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

Foutcode nokkenas kan veroorzaakt worden door distributie die niet op tijd staat.
Aanslaan probleem waarschijnlijk aanzuiging van lucht .
Plastic leidingen welke onder het luchtfilter ( direct achter het kleppendeksel ) zitten goed controleren .
Er zal geen brandstoflekkage te zien zijn . Het betreft immers een aanzuigprobleem en geen lekkageprobleem. Succes.

patfa57 (0), 9 jaar geleden

Eindelijk kan ik melden dat het probleem (voorlopig) opgelost is!
Garage heeft 2 dingen gedaan: het nokkenaswiel is vervangen (zou volgens Peugeot ook oorzaak zijn van fout code nokkenassensor) en tevens heeft hij nieuwe bedrading gelegd (buiten de bestaande kabelboom) van de nokkenassensor naar de computer.
Voorlopig heb ik het startprobleem bij warme motor niet meer gehad en ga er dus van uit dat het probleem eindelijk is opgelost. Of het nu het nokkenaswiel is (wat Peugeot zegt) of een storing in de bedrading van de nokkenassensor weten we niet , maar daar kan ik perfect mee leven.
Jullie alvast ook bedankt om mee te denken.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.