Peugeot 406: Snelsluiters benzinefilter Peugeot 406 2.0 16v benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Ik heb een nieuw benzinefilter gekocht voor mijn 406. Mijn 406 heeft nog een extern filter bij de bijrijder stoel en deze heb ik ook gelokaliseerd. Nu zegt het werkplaatshandboek dat ik de snelsluiters moet loshalen maar ik zie niet zo snel hoe je ze los haalt. Forceren en trekken lijkt me niet de juiste methode want als er wat afbreekt dan ben je waarschijnlijk verder van huis. Hoe haal ik die snelsluiters netjes los? Ik zie wel iets van een wit clipje maar kan niet goed zien hoe ik die los zou moeten maken.

erwin71

Geplaatst door erwin71 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

erwin71 (0), 9 jaar geleden

Ok.. nog een keer gekeken en het is op zich heel simpel. Je kunt de witte ring in de snelsluiter induwen en dan komt hij los. Bij het monteren even opletten of hij ook weer goed dicht klikt want er kan wat vuil in zitten.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.